استاندار خراسان جنوبی: اشتغال و معیشت ایثارگران در اولویت است


استاندار خراسان جنوبی: اشتغال و معیشت ایثارگران در اولویت است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: اشتغال، مسکن و معیشت جامعه ایثارگران استان برای ما اولویت دارد و برنامه‌های خوبی در دست اقدام است که در موعد مقرر اطلاع ‌رسانی خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در نشست «بررسی وضعیت مسکن و اشتغال ایثارگران استان» اظهار داشت: حوزه اقتصادی استان باید با مشاوره و تسهیل‌گری، شرایط را برای توانمندسازی ایثارگران فراهم آورد تا اشتغالی که در شـأن این عزیزان باشد، ایجاد شود.

وی افزود: حوزه اقتصادی استان باید طی نشست‌هایی با بنیاد شهید و شرکت‌های وابسته، تولید و کارآفرینی‌های جدید در استان را دنبال کنند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و برنامه‌های توسعه محور دولت در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی، فرآوری محصولات استراتژیک، معادن، انرژی‌های پاک، صنایع دستی و سایر بخش‌ها، ظرفیت‌های اشتغالزایی فراوانی وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

وی گفت: اولین بار در کشور و در راستای ایجاد اشتغال و تولید انرژی‌های پاک، هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در استان ایجاد خواهد شد که ۲ برابرِ تعداد پنل‌های خورشیدی کل کشور است و حداقل یک میلیون تومان در ماه برای هر خانواده درآمدزایی دارد.

معتمدیان افزود: در بخش احداث هزار هکتار گلخانه در استان نیز که واگذاری زمین و تخصیص آب آن انجام شده است، فرصت‌های شغلی خوبی وجود دارد که می‌توان از آن بهره‌مند شد.

وی هدف‌گذاری ۲۰ هزار مسکن شهری و روستایی را اقدامی جهادی برشمرد و گفت: احداث ۱۰ هزار مسکن روستایی، مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت در روستاها را به دنبال داشت که با تلاش جهادی حوزه عمرانی استان، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، راه و شهرسازی، دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، بنیاد مسکن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشاور امور ایثارگران استاندار نیز در این نشست دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را به بحث گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد