جلسات قرآن خانگی تقویت شود/ قرآنیان؛ انسان های تراز بالای دین


جلسات قرآن خانگی تقویت شود/ قرآنیان؛ انسان های تراز بالای دین

رئیس دارالقرآن کشور، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تقویت جلسات قرآن خانگی، اضافه کرد: جلسات قرآن خانگی علاوه بر انس و ارتباط با قرآن موجب تحکیم بنیان های خانواده و ایجاد خانواده های قرآنی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ در نشست با مدیران موسسات و فعالان قرآنی استان گیلان، خدمت به قرآن و قرآنیان را یک توفیق الهی دانست و اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، فعالیت قرآن فعالیت راهبردی است.

وی با بیان اینکه منش و روش و فکر و نگاه و برنامه و اجرا و عمل قرآنیان باید راهبردی باشد، تصریح کرد: فعالان قرآنی باید راهبردهای منطقه خودشان را پیش ببرند.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور، با اشاره به روایت نبوی، قرآن آموزی و آموختن قرآن به دیگران را بهترین عمل ها دانست و افزود: هیچ چیز مهمتر از عملیاتی کردن قرآن نیست و فعالان قرآنی باید در فضای تعلیم و تعلم قرآن باشند، زیرا این فعالیت انسان های تراز بالای دین اسلام است.

اخوان صباغ، با بیان اینکه زندگی و حیات ما باید قرآنی شود، عنوان کرد: قرآن دستورالعمل زندگی ما و نسخه شفابخش دنیا و آخرت است و انس و ارتباط با قرآن زندگی ما را متحول می کند و لذا فعالان قرآنی با اتکای به قرآن می خواهند جامعه جهانی و منطقه و کشورشان را راهبری کنند.

وی قرآنیان جامعه را راهبران تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: فعالان قرآنی باید راهبردهای جامعه را تعریف و تعیین کنند و این مهم یک جهاد بزرگ است، زیرا فعالیت های قرآنی باید منجر به کنش اجتماعی شود. امروز به عنوان معلم قرآن وظیفه داریم بین مردم و قرآن انس و ارتباط ایجاد کنیم تا زندگی مردم قرآنی شود.

رئیس دارالقرآن کشور، شرایط سخت و بحران های اجتماعی و اقتصادی مانند سیل و زلزله و کرونا را نیازمند راهبرد قرآنی دانست و بیان کرد: فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مواسات یک راهبرد قرآنی است و قرآنیان باید جلودار و راهبر حرکت های جهادی در جامعه باشند. در واقع کسانی که در مکتب قرآن به تعلیم و تعلم می پردازند باید بتوانند یک حرکت اجتماعی را مدیریت کنند.

اخوان صباغ، با تاکید بر لزوم استخراج قاعده های زندگی از قرآن و القای آن به جامعه، اضافه کرد: انس و ارتباط با قرآن خیر دنیا و آخرت را نصیب انسان می کند لذا عملیات قرآنی فقط آموزش قرآن نیست، بلکه آموزش و تربیت را توام دارد و هدف انسان سازی است. در واقع قرآن باید روح انسان را توسعه دهد و انسان سازی و در نهایت مکتب سازی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه قرآن انسان را می سازد، گفت: باید نسل آینده اسلامی و انقلابی را بر سر سفره قرآن و معارف اسلامی تربیت کنیم و خروجی تعلیم و تعلم قرآن باید انسان های تربیت یافته در مکتب قرآن مانند شهید سلیمانی باشد که حرکت او مکتب ساز است. شهید سلیمانی با اسلام و قرآن و مفاهیم دینی و اهل بیت(ع) پیوند داشت و جهاد قرآنی و تهذیب نفس را در عمل پیاده کرد.

رئیس دارالقرآن کشور، امام خمینی(ره) را نمونه بارز یک انسان قرآنی و مکتبی دانست و یادآور شد: حرکت امام یک تلاطم بزرگ در اقیانوس جهانی ایجاد کرد، زیرا امام تربیت یافته مکتب قرآن بود و نظام اسلامی را برای پیاده کردن قرآن در جامعه بنیان نهاد و یک لحظه از این مهم عقب نشینی نکرد.

اخوان صباغ، با اشاره به اهمیت کار فعالان قرآنی در تربیت نسل مانوس با قرآن، عنوان کرد: انسان سازی در مکتب قرآن سخت است و در شرایط سخت می توان انسان های بزرگ را ساخت لذا باید برای رشد و نمو انسان بر سر سفره قرآن تلاش کنیم. در دوران دفاع مقدس با حرکت های نظامی عادی نمی توانستیم جنگ را مدیریت کنیم، اما بسیجیان با قوت و قدرت به میدان آمدند و خط را نگه داشتند، در حالی که دستشان خالی بود لذا با وجود همه بی مهری های دولتی به حرکت قرآنی، وظیفه ماست این حرکت را ادامه دهیم و برای رسیدن به تمدن سازی دینی که توسط رهبر انقلاب ترسیم شده، زحمت بکشیم و رسیدن به این قله اتفاق نمی افتد؛ مگر در مکتب قرآن و عترت.

وی با بیان اینکه در مسیر آموزش قرآن و تدبر و تفسیر و حرکت به سمت فهم و عمل نیازمند برنامه های تحولی هستیم، خاطرنشان کرد: در جریان کرونا شاهد بودیم که نظام آموزشی ما به هم ریخت لذا باید برنامه های متحولانه و خلاقانه و نوآورانه تعریف کنیم و ابتکار به خرج دهیم تا انگیزه سازی داشته باشیم. امروز باید سراغ جوانان و نوجوانان برویم و آموزش های قرآنی را با برنامه های متنوع به آنان ارائه کنیم. در این راستا نباید به فضای حقیقی بسنده کنیم و استفاده از فضای مجازی و آموزش غیر حضوری را مد نظر قرار دهیم تا آموزش قرآن را دائما حفظ و برقرار کنیم.

رئیس دارالقرآن کشور، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تقویت جلسات قرآن خانگی، اضافه کرد: جلسات قرآن خانگی علاوه بر انس و ارتباط با قرآن موجب تحکیم بنیان های خانواده و ایجاد خانواده های قرآنی می شود. تربیت ۱۰ میلیون حافظ براساس فرمایش مقام معظم رهبری نیز از همین رهگذر محقق خواهد شد.

اخوان صباغ، تربیت ۱۰ میلیون حافظ را نیازمند انگیزه سازی عمومی توسط فعالان قرآنی دانست و بیان کرد: موسسات مردمی قرآنی ولی نعمت ما هستند و اسلام و محرم و صفر و اربعین به برکت قرآنیان زنده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش