طرح ملی توسعه قوای محرکه با حمایت وزارت نفت اجرایی می‌شود


طرح ملی توسعه قوای محرکه با حمایت وزارت نفت اجرایی می‌شود

طرح ملی صنعتی توسعه قوای محرکه تیوان در شهرستان آبیک با حمایت وزارت نفت در قالب قرارداد تولید 100 هزار دستگاه قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی اجرایی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان قزوین از طرح ملی صنعتی توسعه قوای محرکه تیوان در شهرستان آبیک قزوین بازدید کرد.

این طرح در زمینه تولید موتور سه‌سیلندر کم‌مصرف و پرقدرت، خدمات ماشین‌کاری فلزات، موتور بنزینی و موتور پایه گازسوز در حال احداث و تجهیز است. مهم‌ترین ویژگی این طرح تولید موتورهای بهینه یورو ۶ کم‌مصرف و پرقدرت است که سهم خوبی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

این طرح با حمایت وزارت نفت (شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت) در قالب قرارداد تولید ۱۰۰ هزار دستگاه قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده به مبلغ ۶۵.۶ میلیون دلار در ذیل طرح‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در آستانه ابلاغ به سرمایه‌گذار است و با اجرای آن، برای ۵۵۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود. این طرح ملی، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ایجادی استان از نظر حجم سرمایه‌گذاری نیز به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403