فرمانده مرزبانی کردستان: تامین امنیت از ضروریات زندگی انسان است


فرمانده مرزبانی کردستان: تامین امنیت از ضروریات زندگی انسان است

سنندج - ایرنا - فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به نقش مهم مرزنشینان در برقراری امنیت مناطق مرزی، گفت: تامین امنیت از ضروریات زندگی انسان است.

سردار علیرضا مرزبانی روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: : هر چند تامین امنیت برای همه افراد جامعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است اما اهمیت تامین آن در مناطق مرزی که در طول تاریخ ناامنی های فراوانی را بدلیل شرایط خاص مرزی بودن، تجربه کرده از اهمیت دو چندان برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک کردستان با کشور عراق مرزبانان با مشارکت سایر نیروهای مسلح و مرزنشینان در نوار مرزی استان حضور دارند در راستای تامین امنیت پایدار در این منطقه تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی کردستان مرزبانی را نیرویی برخواسته از مردم و متعلق به آنان اعلام کرد و افزود: نقش مرزنشینان در تاریخ کشور نشان می‌دهد که آنان مرزداران واقعی کشور و در بسیاری از مقاطع تاریخی مدافعان و محافظان خوبی برای مرزها بودند.

وی با اشاره به به اینکه قاچاقچیان مخلان امنیت اجتماعی و اقتصادی هستند، تاکید کرد: کشفیات بالای کالای قاچاق نشان دهنده تلاش وافر مرزبانان برای جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق است ولی به دلیل توپوگرافی منطقه، عده‌ای سودجو اقدام به قاچاق کالا از مرزها می‌کنند.

سردار مرزبانی مبارزه جدی با قاچاق کالا را از مطالبات مهم مرزنشینان و مرزبانان اعلام کرد و یادآور شد: با قاچاقچیانی که اقدام به ورود کالاهای ممنوع، غیرمجاز و حتی مجاز کرده با تمام توان مقابله می‌کنیم.

وی گفت: امنیت، جز با قانون مداری حاصل نمی‌شود و همه ما باید با رعایت قوانین مربوطه در امنیت پایدار نقش ایفا کنیم و تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزبانی، علاوه بر کمک به ارتقا امنیت، موجب توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کردستان یادآور شد: امنیت حاکم بر مرزها، امنیت و رونق اقتصادی را برای یک سرزمین، به ارمغان می آورد و دارای تاثیرات مستقیم بر استقلال و تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، امنیت داخلی، اوضاع اقتصادی، فرهنگی، دیپلماسی و نیروهای مسلح آن کشور است.

استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد که شهرستان‌های مریوان، سروآباد و سقز را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط