آموزش های غیرکیفری عمومی لازمه پیشگیری از جرائم است


آموزش های غیرکیفری عمومی لازمه پیشگیری از جرائم است

کرج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس با اشاره به ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص مسائل مختلف اجتماعی و آسیب ها ، گفت : آموزش های غیرکیفری عمومی لازمه پیشگیری از جرائم و آسیب ها است.

حسین ناصرخاکی عصر چهارشنبه در نشست کمیسیون تلفیق آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرائم در صحن شورای اسلامی شهر فردیس افزود: پیشگیری هارا می توان به ۲ دسته کیفری و غیر کیفری تقسیم کرد در حالت نخست جامعه هدف محکومین است قاطعیت در اجرای مجازات ها و تشدیدمجازات ها توسط دستگاه قضایی باید انجام شود که البته می توان اصلاح مجرمان را انجام داد.

وی ادامه داد: موضوع مهم پیشگیری های غیرکیفری است ، امروزه حرکت به سمت پیشگیری های غیر کیفری است، به تازگی ر قانونی به نام قانون کاهش مجازات ها وضع شده که قابل اجرایی است وقتی قانونی وضع می شود مجازاتی تخفیف پیدا میکند و به سمت اشد مجازات و اعدام نمی رود که نشان می دهد پیشگیری های کیفری تاثیر خود را از دست داده است .

ناصر خاکی گفت: بستر و محدوده پیشگیری های غیر کیفری دنیای بزرگی برای خود است، اگر پیشگیری های غیر کیفری تقویت شود و هر متولی وظیفه ای در پیشگیری های غیرکیفری انجام داد

بسیاری از جرائم کاهش می یابد.

وی تاکید کرد که امروزه حضور حقوقدانان در فعالیت های مختلف از جمله مساجد می تواند به پیشگیری و کاهش جرائم اجتماعی کمک کند.

حشمت الله عزیزی معاون خدمات شهر شهرداری فردیس با اشاره به ضرورت ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت : برای ساماندهی این کودکان و متکدیان باید بهزیستی، فرمانداری و شهرداری در کنار دیگر دستگاهها اقدام کنند..

وی اظهار داشت: در فردیس افرادی به تکدگری می پردازند و این شرایط باعث نگرانی مردم شده است و بیشتر متکدیان اتباع بیگانه هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: در پارک های سطح شهر فردیس افرادی بی خانمان هستند و ما را هم درگیر اینگونه مسایل کرده اند که از عهده شهرداری ها خارج است و در اینگونه مواقع از نیروی انتظامی کمک گرفته می شود.

عزیزی افزود: باید برای این گونه افراد بی سرپناه مکانی را در نظر گرفت در گوشه های شهر فردیس خانواده هایی با وسایل ناچیز در پارک زیر درخت زندگی می کنند که باید چاره اندیشی شود.

وی از مسوولان فردیس خواست در یک کارگروه تخصصی تر و پرتکل اصلی و بر اساس دستورالعمل های که از سوی شورای عالی کل کشور به استان ها و شهرها ابلاغ شده به این اسیب ها پرداخته شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس نیز گفت: اگربه صورت میدانی به این مسایل و مشکلات آسیب های اجتماعی نگاه شود شرح وظایف دستگاه متولی کجاست در این خصوص به صراحت قانون به ان پرداخته است.

علیرضا صیاد افزود: ۸۰ درصد مباحث در موضوع پیگیری های قضایی روندی که باید این معضلات در حوزه های قضایی به ان پرداخته شود تفاهم نامه ای بین دستگاههای قضایی و دستگاههای اجرایی است مطرح شد.

وی گفت : ساخت اردوگاه برای ساماندهی افراد اسیب دیده در حوزه اجرای شهرداری مغفول مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت