قالیباف جان باختن تعدادی از مردم ژاپن را به همتای خود تسلیت گفت


قالیباف جان باختن تعدادی از مردم ژاپن را به همتای خود تسلیت گفت

رییس مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه به تاداموری اوشیما و اکیکو سانتو رییسان مجالس نمایندگان و مشاوران ژاپن، جانباختن تعدادی از مردم این کشور در حادثه سیل و رانش زمین در جزیره هنشو را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد باقر قالیباف» در پیامی به تاداموری اوشیما رییس مجلس نمایندگان پادشاهی مشروطه ژاپن اظهارداشت: با تأثر فراوان از خبر سیل و رانش زمین در ژاپن که منجر به مفقود و جان باختن جمعی از هموطنانتان شد مطلع شدم. صمیمانه‌ترین مراتب همدردی اینجانب را پذیرا باشید و تسلیت مرا به نمایندگان پارلمان، دولت و ملت کشور دوست ژاپن و به ویژه خانواده‌های مصیبت دیده ابلاغ کنید.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: با اغتنام از فرصت، سلامت و موفقیت روز افزون جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس، سعادت و کامیابی دولت و ملت کشوردوست پادشاهی مشروطه ژاپن و بهبودی مصدومین این حادثه را آرزو می‌کنم.

قالیباف در پیام دیگری خطاب به آکیکو سانتو رییس مجلس مشاوران پادشاهی مشروطه ژاپن نوشت: با تاثر فراوان از جان باختن جمعی از هموطنان‌تان در حادثه سیل و رانش زمین در استان کیوشو ژاپن مطلع شدم. اینجانب ضمن ابراز همدردی، به سرکار عالی، نمایندگان محترم پارلمان، دولت و ملت کشور دوست ژاپن تسلیت گفته، صبر و شکیبایی برای خانواده‌های مصیبت دیده و سلامتی مصدومین این حادثه را آرزو می‌کنم. احترامات فائقه اینجانب را پذیرا باشید.

جاری شدن سیلاب به دلیل بارش سیل آسای باران در بخش هایی از جنوب ژاپن، علاوه بر اینکه مناطق مسکونی زیادی را به زیر آب برده و خسارات مادی فراروانی هم وارد کرده است باعث جان باختن ۵۱ تن و مفقود شدن ۱۳ نفر دیگر شده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی