فواید پروبیوتیک‌‌ها برای پوست


فواید پروبیوتیک‌‌ها برای پوست

پروبیوتیک‌ها موادی ضدالتهابی است که سیستم ایمنی بدن و عملکرد دفاعی پوست را تقویت می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز: پروبیوتیک‌ها موادی ضدالتهابی است که سیستم ایمنی بدن و عملکرد دفاعی پوست را تقویت می‌کند. یکی از دلایل پیری زودرس «التهاب» است که با سبک زندگی انسان‌ها و به ویژه آلودگی هوا مرتبط است. به همین دلیل دانشمندان سعی دارند محصولات آرایشی تهیه کنند که همزمان با مصرف آن ها بتوان به نوعی به سلامت بیشتر پوست کمک کرد.

پروبیوتیک‌ها قندهای پیچیده‌ای هستند که از میوه‌‌ها و سبزیجات گرفته می‌شوند و باکتری‌های خوبی را که در پوست است تغذیه و به متعادل سازی میکروبیوم (فلور پوست) کمک می‌کنند.

هم اکنون تنها عصاره پروبیوتیک‌های روده از جمله لاکتوباسیل‌ها و بیفیدوس روی پوست مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نتایج ، حاکی از تاثیر مثبت این پروبیوتیک‌‌ها بر التهاب‌های پوستی است.

میکروبایت‌‌ها یا فلور طبیعی پوست از چندین میلیارد میکروارگانیسم تشکیل شده است که از پوست در برابر مهاجمان خارجی محافظت می‌کند. هنگامی که باکتری‌های بیماری‌زا سعی می‌کنند سد دفاعی بدن را از بین ببرند و به آن آسیب برسانند، پروبیوتیک‌های پوستی ، برای از بین بردن آن ها مواد سمی تولید می‌کنند.

به منظور محافظت بیشتر از پوست، متخصصان تلاش دارند پروبیوتیک‌‌ها را در برخی از مواد آرایشی وارد کنند. به عبارتی به جای ضدعفونی کردن پوست برای از بین بردن باکتری‌های بیماری‌زا و درمان آکنه متخصصان توصیه می‌کنند فلور طبیعی پوست را با استفاده از پروبیوتیک‌های موضعی تقویت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج