فعالیت 12 هزار موسسه و خانه قرآنی در کشور


فعالیت 12 هزار موسسه و خانه قرآنی در کشور

رشت - ایرنا - رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: حدود 12 هزار موسسه و خانه قرآنی در کشور فعالیت می کنند.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار با مدیران موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی گیلان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این موسسات و خانه های قرآنی افراد زیادی در رده های سنی مختلف حضور یافته که آموزش قرآن و همچنن مسایل تربیتی، اخلاقی و پرورشی را فرا می گیرند.

وی افزود: این در حالی است که به جز این تعداد موسسه و خانه قرآنی، قشر زیادی از جامعه نیز در جلسات خانگی و مساجد حضور می یابند و مسایل مربوط به قرآن کریم را در بخش های تربیتی ، آموزشی و اخلاقی فرا می گیرند که امیدواریم که این امر و حضور اقشار مختلف برای فراگیری دستورات و فرامین قرآنی در مسایل تربیتی، اخلاقی و غیره بیش از پیش در جامعه گسترشو در زندگی مردم نمود یابد.

وی در ادامه به برنامه های اوقات فراغت سازمان دارالقران در سالجاری اشاره و بیان کرد: برنامه های بسیار خوبی برای تابستان در نظر گرفته شده که البته همه این برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود که تعدادی از برنامه ها حضوری و بخش هم غیرحضوری است.

رئیس سازمان درالقران به شرکت گسترده موسسات و خانه های قرآنی در امر مواسات و کمک های مومنانه اشاره و تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و کمک های مومنانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این موسسات نیز با تهیه بسته های معیشتی در این امر خداپسندانه حضور یافته و به فرامین مقام معظم رهبری لبیک گفته و این بسته ها نیز بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

حجت الاسلامی اخوان صباغ به برپایی پانزدهمین دوره آزمون ارایه مدرک به حافظان قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ دوره این آزمون برگزار و هشت هزار نفر از حافظان قرآن در رده های سنی مختلف موفق به اخذ مدرک دیپلم تا دکترا شدند.

وی ادامه داد: پانزدهمین دوره اخذ مدرک به حافظان قرآن کریم نیز جمعه هفته آینده در سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود تا به نفرات برتر حفظ قرآن کریم مدرک دیپلم تا دکترا اعطاء شود.

در دیدار مدیران موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی گیلان با رئیس سازمان دارالقران کریم که در رشت برگزار شد، مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیزحضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت