پیش بینی برداشت 2.6 هزار تن جو در دامغان


پیش بینی برداشت 2.6 هزار تن جو در دامغان

سمنان- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برداشت 2 هزار و 600 تن محصول جو از 642 هکتار از مزارع این شهرستان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

سید محسن طباطبائیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به آغاز برداشت محصول جو در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است اما علیرغم افزایش نیافتن سطح زیر کشت، عملکرد این محصول در شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: بارندگی‌های به‌موقع، بذر مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید، از عوامل موثر بر افزایش عملکرد این محصول است.

طباطبائیان بیان کرد: به منظور کاشت محصول جو، در سال زراعی جاری، ۸۱ تن بذر با ارقام یوسف و گوهران در بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های فراوان و به‌موقع در پاییز و زمستان سال گذشته و بهار امسال، زمینه مناسبی برای افزایش عملکرد در واحد سطح فراهم شد.

طباطبائیان افزود: امسال متوسط برداشت محصول جو در هر هکتار حدود چهار تن است که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: عملیات برداشت محصول جو با نظارت پنج کارشناس برداشت و با استفاده از هفت‌ دستگاه کمباین از اواسط خرداد امسال آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان به اهمیت پرداخت زکات محصول نیز اشاره کرد و گفت: زکات شکاف‌های ایجادشده بین محرومان و افراد غنی را پر می‌کند و از این طریق بهره‌برداران می‌توانند به محرومان جامعه خدمت‌رسانی کنند.

مناطق شمالی و شرق دامغان بیشترین زارعت گندم و جو را به خود اختصاص داده است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد اول اردیبهشت 1403 + فیلم