به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در بخشی از این نامه بااشاره به چالش‌ها و مشکلات کشور از جمله مسایل اقتصادی، اجتماعی، سوء مدیریت‌ها و غفلت‌های داخلی آمده است: فرزندان خدوم شما در حوزه سلامت همانند دوران جنگ تحمیلی و وقوع بلایای طبیعی هم اکنون نیز با وجود کم لطفی‌ها و حتی جسارت‌های بی‌سابقه و علیرغم عزادار بودن همکاران جانباخته و هموطنان عزیز خود در راه مقابله با کرونا و دلشکسته و مغموم از توهین‌ها، هتک حرمت‌ها و حتی ضرب و شتم کادر مراکز درمانی؛ با جانفشانی وایثارگری به صورت شبانه روزی به خدمت صادقانه مشغولند و تاکنون در این راه شاهد پَرپَر شدن حدود ۱۲۰ نفر از بهترین دوستان خود بوده‌اند. مرگ فجیع و اسفناک عزیزان‌مان در حادثه مرکز درمانی سینای اطهر نیز قلوب آنان را مالامال اندوه و غم نموده است.

در ادامه با اعلام اینکه حدود شش ماه از درگیری کادر بهداشت و درمان با بلای بزرگ کرونا می‌گذرد، آمده است: فعالیت طاقت فرسای شبانه روزی در مراکز بهداشتی و درمانی روح و جسم آنان را فرسوده کرده و بدتر از آن نگرانی و اضطراب در خصوص افزایش مجدد ابتلای هموطنان‌مان به این بیماری، آنان را خسته‌تر کرده است.

اعضای شورای عالی نظام پزشکی به عنوان نمایندگان جامعه بزرگ پزشکی ایران ضمن آرزوی صحت و سلامتی کامل برای یکایک هموطنان بر رعایت موارد زیر تأکید کرده است:

۱- مشارکت و همکاری عموم مردم شرط اساسی کنترل همه‌گیری کروناست. استفاده همگان از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، عدم برگزاری اجتماعات (مراسم عزاداری، جشن و ...) و رعایت سایر توصیه‌های بهداشتی ضرورتی حیاتی و سرنوشت ساز برای پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزان‌مان است.

۲- تنها و تنها راه برون رفت از شرایط وخیم فعلی؛ حفظ آرامش، تفاهم، همبستگی، آگاهی و افزایش اعتماد عمومی است که باید در گفتار و رفتار تمامی اقشار جامعه بالاخص دولتمردان تجلی یابد.

۳- علیرغم عدم انسجام و آینده‌نگری لازم در سیاستگذاری‌های مربوط، مجددا بر رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشت فردی و اجتماعی به صورت کامل توسط مردم تاکید می‌کنیم، امری که می‌تواند از بروز یک فاجعه ملی به علت شیوع و مرگ و میر مضاعف بیماری کرونا جلوگیری کند.

۴- ملت عزیز ایران؛

پزشکان، پرستاران و سایر فرزندان شما در حوزه بهداشت و درمان با تمام توان تلاش می‌کنند تا به بهترین نحو خدمت نمایند، لیکن در کمال تعجب مشاهده می‌کنند که عده معدودی ناآگاه، با اسائه ادب، توهین و تهدید و اعمال خشونت زخم‌های بسیار عمیقی بر دل‌های آزرده آنان وارد می‌کنند. حداقل انتظار این است که با تأسی به فرهنگ کهن ایرانی و آموزه‌های دینی با تامین امنیت و رعایت حرمت سپیدپوشان فداکار عرصه سلامت و با فراهم آوردن فضایی آرام و انگیزه بخش، مدافعان سلامت را در ارائه بهتر خدمات و کمک بیشتر به همنوعان‌مان یاری نمایید.