استانداری چهارمحال و بختیاری از طرح‌های مطالعاتی مصوب شهرداری مصوب شهرکرد حمایت می‌کند


استانداری چهارمحال و بختیاری از طرح‌های مطالعاتی مصوب شهرداری مصوب شهرکرد حمایت می‌کند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه مطرحهای مطالعاتی در مدیریت شهری، گفت: در صورت ارائه طرح‌های مطالعاتی‌ مصوب از سوی شهرداری شهرکرد، اعتبار این طرح‌ها از سوی استانداری حمایت و تامین خواهد شد.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست با مجموعه مدیریت شهری در شهرکرد تاکید کرد: برای رفع مشکلات شهری در مرکز استان باید نشستی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار و نسبت به ارایه راهکارهای عملیاتی در این خصوص اقدام شود.
عباسی با اشاره به درآمد شهرداری‌ها از سه محور افزود: درآمدهای شهرداری به صورت خدماتی، سرمایه‌گذاری و اتفاقی است.
رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تاکنون به مردم ارائه شده اما مردم انتظارشان از شورای اسلامی و شهرداری بیش از گذشته است و این میزان اعتبارات پاسخگوی مطالبات مردمی نیست.
حیدر علی‌پور تصریح کرد: بودجه ناچیز و در شرایط شیوع ویروس کرونا اوضاع بدتر از گذشته هم شده است.
نایب رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مردم شهرکرد مکانی برای تفریح ندارند.
طیبه شریفی تاکید کرد: دامنه کوه پارک تهلیجان برای جذب گردشگر حایز اهمیت است و با توجه به اینکه در شهر مشکلات روحی، روانی و افسردگی ممکن است وجود داشته باشد، این مکان تفریحی می‌تواند برای استفاده مردم مناسب باشد.
وی یادآور شد: در شورای اسلامی دوره چهارم برای این طرح تصمیماتی گرفته شد و بخشی از اقدامات انجام شد اما هنوز تکمیل نشده است.
عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: طرح آمایش سرزمین نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است.
علی‌رضا توکلی تصریح کرد: مطالعاتی که برای این طرح انجام می‌شود باید دقیق و درست باشد تا بتوان خدمات را براساس همان مطالعات ارایه کرد.
وی اظهار داشت: در طرح آمایش سرزمین دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با وظیفه خود اطلاعات دقیق ارایه دهند و در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: متاسفانه برخی املاک شهرداری از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی تصرف شده است.
امام‌قلی بلالی تاکید کرد: این دستگاه‌های اجرایی نه تنها هزینه عرصه را پرداخت نکرده بلکه عوارض را هم به شهرداری پرداخت نمی‌کنند.
عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: در راستای آماده‌سازی منظریه قراردادی بین اداره کل راه وشهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال بسته شده که بخشی از کار انجام و بقیه آن مانده است.
حمید فتح‌اللهی تصریح کرد: متاسفانه منظریه از آماده‌سازی مناسبی برخوردار نیست و در بخش‌های حمل و نقل، فضای سبز و ترافیک مشکل جدی دارند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: هم‌اکنون قیمت مسکن در شهرکرد با تهران برابری می‌کند که این موضوع مشکلاتی را برای جوانان ما ایجاد کرده است.
فرهاد رئیسی تاکید کرد: سرانه هزینه برای هر نفر در شهرکرد ۱۰ میلیون ریال و مجموع اعتبارات شهرداری تنها دو هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت