آرزوی بردباری وزیر فرهنگ برای استاد مهدوی دامغانی


آرزوی بردباری وزیر فرهنگ برای استاد مهدوی دامغانی

تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت خود برای درگذشت همسر «احمد مهدوی دامغانی» استاد ادبیات فارسی دانشگاه هاروارد آمریکا از درگاه ایزد متعال برای آن فقید سعیده رحمت واسعه و برای بازماندگان معزز صبر و بردباری آرزو کرد.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت همسر احمد مهدوی دامغانی استاد ادبیات فارسی دانشگاه هاروارد آمریکا را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سید عباس صالحی آمده است: استاد ارجمند جناب آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی

درگذشت بانوی بزرگوار و فرهیخته، همسر گرامی‌تان مرحومه دکتر آصفی شیرازی را صمیمانه تسلیت می گویم. از درگاه ایزد متعال برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه و برای جنابعالی عزت و سلامتی و برای بازماندگان معزز صبر و بردباری آرزومندم.

تاجماه آصفی شیرازی، ادیب، پژوهشگر ادبیات فارسی و استاد دانشگاه پنسیلوانیا، همسر استاد احمدی مهدوی دامغانی، دوشنبه گذشته (شانزدهم تیر) در هشتادوچهار سالگی در آمریکا درگذشت.
او که دکترای زبان و ادبیات فارسی خود را با موضوع مباحث کلامی در شعر فارسی از آغاز قرن هفتم هجری با راهنمایی زنده یاد استاد سیدجعفر شهیدی از دانشگاه تهران اخذ کرد، از سال ١٣۶٩ به همراه همسر خود به آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه پنسیلوانیا به تدریس ادبیات فارسی اشتغال داشت.

مرحوم زنده یاد پروفسور فضل‌الله رضا در جایی نوشته بود: «همسر دانشور استاد مهدوی دامغانی، دکتر تاجماه خانم آصفی، بانوی ادیبی است که در این سال‌ها در دانشگاه پنسیلوانیا زبان فارسی تدریس می‌کند.
ازجمله آثار منتشرشده او در ایران، می‌توان به الهیات شعر فارسی از رودکی تا عطار و تأویل در شعر ناصرخسرو هردو از منشورات مرکز نشر دانشگاهی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!