اقتصاد بحران سقوط کرد


اقتصاد بحران سقوط کرد

رشد اقتصادی بحرین به پایین‌ترین سطح خود از زمان ثبت آمارها در این کشور رسید.

اقتصاد بحران سقوط کردبه گزارش پول نیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در سه ماهه نخست امسال اقتصاد بحرین ۱.۱ درصد کوچک شده است که ۱.۵ درصد کمتر از رشد ثبت‌شده در سه ماهه قبل و بدترین عملکرد اقتصادی تاریخ معاصر این کشور از زمان ثبت آمارهای مربوط به رشد محسوب می‌شود. در بین بخش‌های مختلف، بدترین عملکرد مربوط به رستوران و هتل‌داری با رشد منفی ۳۶ درصد بوده است و پس از آن نیز حمل‌ونقل با منفی ۶.۳ درصد و خدمات دولتی با منفی ۲.۹ درصد قرار دارند.

همچنین بهترین عملکرد طی این مدت مربوط به بخش تولید با رشد ۴.۸ درصدی بوده است و ساخت‌وساز نیز با رشد ۰.۳ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر تا پایان دوازده ماه منتهی به ژوئن نرخ تورم هلند با ۰.۴ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل به ۱.۶ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم ثبت شده امسال این کشور پس از تورم ماه فوریه است.

طی این مدت بیشترین کاهش قیمت‌ها در بخش لباس و پوشاک با منفی ۱.۶ درصد، حمل‌ونقل با منفی ۰.۱ درصد و لوازم منزل با ۰.۲ درصد مشاهده شده است.


از سوی دیگر بیشترین تورم طی این مدت مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی با ۲.۷ درصد بوده است. هسته تورمی که به دلیل نوسانات بالا، تغییرات قیمتی گروه مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد از ۲.۱ درصد در ماه می به ۲.۳ درصد در ماه ژوئن افزایش پیدا کرده است. تورم ماهانه این کشور نیز تنها ۰.۳ درصد بوده است.

متوسط نرخ تورم هلند در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ برابر ۳.۲۱ درصد بوده است که بیشترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۴ با ۱۱.۱۹ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۸۷ با منفی ۱.۳ درصد بوده است. در هلند بیشترین وزنه تورم مربوط به تورم آب و برق و گاز با ۲۴.۵ درصد است و پس از این بخش، حمل و نقل با ۱۱.۶ درصد و غذا و نوشیدنی با ۱۱.۳ درصد قرار دارند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید