برگزاری مراسم عزا و عروسی در آذربایجان شرقی ممنوع شد


برگزاری مراسم عزا و عروسی در آذربایجان شرقی ممنوع شد

تبریز- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی اعلام کرد: به منظور مقابله با شیوع کرونا برپایی مراسم عزا و عروسی در استان ممنوع است.

محبوب علیلو روز چهارشنبه در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش تصاعدی آمار ابتلا به کرونا در مراسم عزا و عروسی در استان گفت: تا اطلاع ثانوی برپایی این مراسم ممنوع است.

وی ادامه داد: افراد در هیچ شرایطی نمی‌توانند در محل‌های سربسته از جمله تالارها، رستوران‌ها و باغ تالارها اقدام به برگزاری مراسم عروسی و عزاداری کنند و در صورت برپایی این مراسم این محل‌ها پلمب و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

علیلو افزود: همچنین اگر در چنین مراسمی افرادی به کرونا مبتلا شوند، کسانی که زمینه بروز این بیماری را ایجاد کرده اند اعم از صاحبان عزا یا عروسی، صاحب رستوران، تالار و باغ تالار از لحاظ کیفری و مدنی مسوولیت دارند و به عنوان ایراد صدمه بدنی یا قتل عمدی به پرداخت دیه و مجازات تعزیری محکوم می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد