تعامل و ارتباط ائمه جماعات با کانون ها از نقاط قوت مساجد جیرفت است


تعامل و ارتباط ائمه جماعات با کانون ها از نقاط قوت مساجد جیرفت است

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: یکی از نقاط قوت مساجد شهرستان جیرفت، تعامل، ارتباط و وحدت رویه ائمه جماعات با کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف و برنامه های آنها است.

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از نقاط قوت مساجد شهرستان جیرفت، تعامل، ارتباط و وحدت رویه ائمه جماعات با کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف و برنامه های آنها است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: به تازگی کارگروه اصلاح امور مساجد با محوریت امام جمعه و متشکل از ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و سپاه ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان جیرفت راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این کارگروه که هر ۲ هفته یکبار جلسه ای را در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار می کند، سعی دارد با تعامل و همفکری یکدیگر مشکلات مساجدی که اندک فعالیتی دارند را مرتفع کرده و در واقع با این اقدام قصد دارد کمک کند مساجد به ویژگی های و کارکردهای مساجد تراز اسلامی دست یابند.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: یکی از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی در راستای دستیابی به ویژگی های مسجد تراز اسلامی، اجرای طرح تحول مسجد محور است و در همین راستا فعلا این طرح در ۲ مسجد امام علی علیه السلام و ولیعصر (عج) اجرا می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت اظهار کرد: طرح تحول مسجد محور با محوریت امام جماعت و با راه اندازی کارگروه های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد و اشتغال، استقلال و آزادی، سبک زندگی، مدیریت اجرایی و غیره و همچنین با تشکیل حلقه هایی متشکل از بچه های مسجدی و اهالی محله مسجد اجرا می شود.

وی با بیان این مطلب که طرح تحول مسجد محور، طرحی خانواده محور است و برای خانواده ها گفتمان سازی و الگوسازی می کند، عنوان کرد: این طرح فقط مختص نمازگزاران نیست بلکه طرح تحول مسجد محور، اهالی مسجد و محله را در بر می گیرد و در این طرح امام جماعت مسجد، امام محله نامیده می شود و آنچه که در طرح تحول مسجد محور مورد توجه است ارتباط مستقیم و تنگاتنگ امام محله با اهالی مسجد و محله می باشد.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: مساجد تراز اسلامی دارای کارکردهای عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی هستند و ما با اجرای این طرح به دنبال دستیابی به کارکردهای مساجد تراز اسلامی هستیم و در صورت محقق شدن این مهم، طرح تحول مسجد محور در کلیه مساجد شهرستان اجرا می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت ابراز کرد: یکی از مهمترین کارکردهای مسجد تراز اسلامی در حوزه فعالیت های اجتماعی است در همین راستا طرح هر مسجد یک حقوقدان را در قالب طرح تحول مسجد محور دنبال می کنیم برای نخستین بار در سطح شهرستان در مسجدالرسول راه اندازی شده و قصد داریم در کلیه مساجد سطح شهرستان این طرح را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان جیرفت ۵۵ روحانی و مبلغ در مساجد مشغول فعالیت هستند از این تعداد ۳۳ مبلغ در سطح شهر، ۱۲ مبلغ طرح هجرت در روستاها و ۱۰ روحانی نیز در سطح شهر و روستا فعالیت دارند.

حجت الاسلام محمدی افزود: با توجه به شیوع کرونا طرح اوقات فراغت تابستانی به صورت محدود برگزار می شود بنابراین لازم است که در برگزاری کلاس های آموزشی، پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی با جدیت رعایت شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت در خاتمه امیدوارم خداوند هر چه سریعتر این ویروس منحوس را نابود کند تا ما بتوانیم برنامه های فرهنگی و مذهبی را با قوت ادامه دهیم و ان شاءالله اهالی مسجد با رعایت کامل نکات بهداشتی در مساجد حضور یابند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری