برای سایت دفن پسماند اهواز پرونده قضایی تشکیل می‌شود


برای سایت دفن پسماند اهواز پرونده قضایی تشکیل می‌شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز با اشاره به مشکلات سایت دفن پسماند صفیره گفت: در خصوص سایت دفن پسماند اهواز باید پرونده قضایی تشکیل شود؛ بحث سلامت مردم و اجرا نشدن وظایف قانونی محول‌شده به یک شخص، دو بعد این پرونده هستند.

محمد گراوند در کارگروه مدیریت پسماند خوزستان که امروز (۱۸ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات سایت دفن پسماند صفیره اهواز، خطاب به مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز، اظهار کرد: وظیفه مدیرعامل این سازمان، ساماندهی پسماند شهر است. با وجود اطلاع از معضلات پسماند، دو سال است که در این سمت هستید در حالی که کرونا از چند ماه پیش شیوع پیدا کرده است، چه بهانه‌ای می‌آورید؟

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ابتدای مدیریت عنوان کردید که بودجه نیست. سازمان مدیریت پسماند یک سازمان است که باید برای کارهای مورد نیاز بجنگد. ما مدیر کاربلد و فعال می‌خواهیم و گرنه هر کسی می‌تواند مدیر باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: قرار گرفتن در سمت مدیریت پسماند اهواز، مهم و حیاتی است و با سلامتی مردم در ارتباط است. این مسئولیت به آقای قنواتی تحویل داده‌ شده است اما پس از گذشت دو سال، هر روز وضعیت بدتر از دیروز می‌شود و تنها، کارهای موقت انجام می‌شود.

گرواند تصریح کرد: کار از حرف زدن گذشته و مدت زیادی است که با این معضل مواجه هستیم؛ در خصوص سایت دفن پسماند اهواز باید پرونده قضایی تشکیل شود؛ بحث سلامت مردم و اجرا نشدن وظایف قانونی محول‌شده به یک شخص، دو بعد این پرونده هستند.

وی با اشاره به سخنان مدیرعامل سازمان پسماند مبنی بر اینکه به دلیل انتقال زباله‌های شیبان به سایت صفیره، بر مشکلات سایت دفن پسماند اهواز افزوده شده است، گفت: مگر برای زباله‌های اهواز برنامه‌ریزی دارند که می‌گویند با افزوده شدن زباله‌های شیبان، کار خراب شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز اظهار کرد: ما دور هم می‌نشینیم تا کاری را انجام دهیم و نباید این قدر از یأس صحبت کنیم. اگر قرار است این صحبت‌ها را بشنویم، یک شخص عادی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. آنچه اهمیت دارد این است که یک مدیر در شرایط سخت، کار انجام دهد. اگر شرایط گل و بلبل باشد، یک شخص عادی نیز می‌تواند کار انجام دهد.

وی افزود: در بحث مشکل آب غیزانیه، یکی از مدیران موظف بود در شرایط بحران، کار آبرسانی را انجام دهد اما در تماسی که با وی داشتم، گفت نمی‌توانم کار را انجام دهم و پول نداریم. با تشکیل پرونده قضایی و صدور دستور بازداشت وی، کار آبرسانی انجام شد. اگر کسی می‌تواند کاری انجام دهد باید کار را انجام دهد و چرا باید منتظر بمانند تا از چنین روش‌هایی استفاده کنیم؟

گراوند با اشاره به رهاسازی زباله در قسمت هایی تالاب شادگان، گفت: تالاب شادگان از مواردی است که آبرو و حیثیت خوزستان محسوب می‌شود؛ چرا داریم با آبروی این استان بازی می‌کنیم؟ این بهانه تراشیدن است؛ بودجه‌ای که برای تالاب در نظر گرفته می‌شود برای توسعه کارهای قهری و یا برنامه‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده است نه اینکه ما امری حادث کنیم و برای این کار هزینه کنیم. آشغال در تالاب شادگان بریزیم و بعد برای حل این مساله هزینه کنیم. با این روش یعنی قانون را دور می‌زنیم.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد سایت دفن زباله در آبادان و خرمشهر بیان کرد: آبادان، پتانسیل ایجاد یک سایت دفن زباله به روز را دارد و باید داشته باشد. اگر از نظر موقعیت جغرافیایی امکان احداث سایت وجود دارد در نزدیکی آبادان یا در صورت عدم امکان، در مجاورت سایت دفن زباله خرمشهر مکانی برای سایت دفن زباله آبادان پیش‌بینی شود. به دلیل وضعیت تالاب شادگان و مسائل زیست محیطی، یک روز هم نباید این وضعیت ادامه داشته باشد. باید عزم جدی برای حفظ تالاب شادگان داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس