60 زخمی در درگیری‌های شب گذشته بلگراد


60 زخمی در درگیری‌های شب گذشته بلگراد

پلیس صربستان اعلام کرد در جریان تظاهرات خشونت بار سه شنبه شب در بلگراد در اعتراض به اعمال دوباره مقررات منع آمد و شد به منظور مقابله با شیوع دوباره همه گیری کرونا 60 نفر زخمی و 20 نفر بازداشت شدند.

60 زخمی در درگیری‌های شب گذشته بلگرادبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎ به نقل از خبرگزاری فرانسه از بلگراد، ولادیمیر ربیک فرمانده پلیس بلگراد در گفتگو با شبکه تلویزیون ملی گفت ۴۳ پلیس زخمی شده اند و ما اطلاعاتی در مورد زخمی شدن ۱۷ تن از معترضان هم در اختیار داریم. وی از بازداشت ۲۳ نفر از معترضان هم خبر داد. به علاوه سه رأس اسب متعلق به پلیس سواره نظام هم زخمی شدند.
سه شنبه شب پس از آنکه الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان اعلام کرد مردم باید بار دیگر در روز‌های پایانی هفته در خانه بمانند هزاران معترض خشمگین در برابر پارلمان تجمع کردند. این تظاهرات که در ابتدا آرام بود در نهایت به درگیری با نیرو‌های پلیس منجر شد. پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان که به سوی نیرو‌های پلیس سنگ و اشیا دیگر پرتاب می‌کردند از گاز اشک آور استفاده کرد.
منتقدان، دولت را به سوء مدیریت قرنطینه و لغو زودهنگام قرنطینه متهم می‌کنند تا بتواند انتخابات ۲۱ ژوئن را برگزار کند. حزب رئیس جمهور صربستان به طور گسترده در این انتخابات به پیروزی دست یافت.
الکساندر وویچ وضعیت بهداشتی را هشدار دهنده دانست و تاکید کرد بیمارستان با حدود ۴ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ اشباع شده اند.
درگیری در تظاهرات شب گذشته در حالی آغاز شد که گروهی از معترضان راست افراطی وارد پارلمان شدند. پلیس این گروه را از پارلمان بیرون کرد. در ادامه ناآرامی‌ها خودرو‌های پلیس و خودرو‌های جمع آوری زباله به آتش کشیده شدند.
شبکه N۱ صربستان تصاویری از خشونت‌های پلیس منتشر کرد. آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان خرابکاری سیاستمداران پشت حملات خشونت بار به پارلمان را محکوم کرد.
اتحاد برای صربستان به عنوان اصلی‌ترین ائتلاف مخالفان دولت که انتخابات را تحریم کرده بودند از تظاهرات دیگری در بلگراد در چهارشنبه شب خبر دادند.
صربستان که توانست موج نخست همه گیری را اوایل ماه مه کنترل کند شاهد از سرگیری شیوع همه گیری است و از طی یک ماه میزان آلودگی روزانه از ۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر رسیده است.
پس از جشن پیروزی در انتخابات حزب حاکم شماری از مقامات سیاسی این کشور هم به کووید ۱۹ مبتلا شدند حدود ۱۷ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند که ۳۳۰ مورد آن به مرگ منجر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)