تشکیل کارگروه ستاد اربعین کانون‌های مساجد با حضور 8 استان


تشکیل کارگروه ستاد اربعین کانون‌های مساجد با حضور 8 استان

سعادتی با بیان‌اینکه می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری درباره اربعین بهره برد، گفت: کارگروه اربعین با عضویت 8 استان در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست هم افزایی و هم اندیشی کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت اربعین امروز (چهارشنبه، ۱۸ تیرماه) در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست، «سعید سعادتی» با اشاره به فرصت بی نظیر اربعین گفت: با توجه به شرایط بحران کرونا که امسال در کشور با آن مواجه هستیم و احتمال برگزار نشدن همایش پیاده روی اربعین بسیار زیاد است، می توان گفت امسال به بهانه کرونا و برگزار نشدن اربعین حسرت اربعین بر دل ما باشد و ما از این فضا برای اجرای برنامه های متنوع و گوناگون استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به تشکیل کارگروه ستاد اربعین در این مجموعه گفت: در این کارگروه هشت استان حضور دارند و می توانیم از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه ها استفاده و از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی به برنامه های پیشنهادی که می تواند از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیرامون اربعین برگزار شود، اشاره کرد و گفت: پویش مردمی ایران را حسینیه کنیم، تجربه نگاری پیرامون اربعین و فراخوان دل نوشته، عکس و خاطرات در زمینه اربعین و زیارت مجاری از جمله برنامه هایی است که می توان با استفاده از ظرفیت مردمی در اربعین انجام داد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه موکب های اربعین حسینی ظرفیت قابل توجهی در اجرای برنامه ها هستند، گفت: امسال با توجه به اینکه احتمال برگزار نشدن مراسم پیاده روی اربعین می رود، می توان از ظرفیت این موکب ها در فضای مجازی و به صورت غیر حضوری استفاده کرد و هر موکب یک رسانه پیرامون اربعین باشد.

وی برگزاری وبینارهای علمی پیرامون اربعین را از دیگر برنامه هایی دانست که می توان در بزرگداشت اربعین اجرا کرد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور یک هزار و 200 گروه سرود و 300 گروه نمایشی و نیز بیش از دو میلیون عضو کانون های مساجد را ظرفیت قابل توجه ای دانست که می توان برای اجرای فعالیت های فرهنگی هنری پیرامون اربعین بهره برد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده