آمریکایی‌ها به فرمانداران شان بیش از ترامپ اعتماد دارند


آمریکایی‌ها به فرمانداران شان بیش از ترامپ اعتماد دارند

اکثر آمریکایی‌ها در مورد بازگشایی فعالیت‌هایی که به علت شیوع کرونا تعطیل شده بودند، به فرمانداران شان بیشتر از ترامپ اعتماد دارند.

آمریکایی‌ها به فرمانداران شان بیش از ترامپ اعتماد دارندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‎ به نقل از پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز با درج نتایج این نظرسنجی نوشت: داده‌های جدیدی که از نتایج نظرسنجی مشترک ان بی سی نیوز و موسسه نظرسنجی مانکی ویکلی بدست آمده، نشان می‌دهد میزان اعتماد آمریکایی‌ها به فرمانداران شان در مورد نحوه مدیریت بحران کرونا بطور چشمگیری بیش از اعتماد آن‌ها به دونالد ترامپ رئیس جمهور است.
در این نظرسنجی ۵۵ درصد پرسش شوندگان از عملکرد ترامپ در مقابله با این همه گیری ناراضی بودند و ۴۳ درصد نظر مساعد نسبت به عملکردش داشتند.
اما ۶۰ درصد آمریکایی در این نظرسنجی گفتند از نحوه عملکرد فرمانداران شان در برخورد با این همه گیری راضی هستند و فقط ۳۷ درصد آن‌ها در این خصوص ابراز نارضایتی کردند.
در کل، ۷ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می‌گوید در تصمیم گیری درباره زمان بازگشایی مشاغل در مناطق شان به فرمانداران شان اعتماد بیشتری از ترامپ دارند. فقط ۲۵ درصد گفتند به ترامپ بیشتر از فرمانداران شان اعتماد دارند. حتی در میان جمهوری خواهان فقط بیش از نیمی از پرسش شوندگان (۵۳ درصد) گفتند به نظر و تشخیص رئیس جمهور در مورد بازگشایی‌ها بیشتر از فرمانداران شان اعتماد دارند.
حدود ۶۳ درصد پرسش شوندگان در اینباره ابراز نگرانی کردند که بازگشایی‌ها هنوز "خیلی زود" باشد. فقط یک سوم آن‌ها گفتند بازگشایی مشاغل "خیلی کند" صورت می‌گیرد.
اما این نسبت در میان جمهوری خواهان معکوس و به ترتیب ۳۷ و ۶۱ درصد بود.
در این نظرسنجی همچنین ۷۹ درصد آمریکایی‌ها گفتند درباره موج دوم شیوع کرونا "خیلی" یا "تا حدی" نگرانند. این نسبت در مورد جمهوریخواهان ۶۲ درصد و در مورد دموکرات‌ها ۸۳ درصد بود.
در حالیکه محدودیت اجتماعات گروهی در اکثر ایالت‌ها کاهش یافته است، فقط ۲۷ درصد پرسش شوندگان گفتند در روز قبل از نظرسنجی از خانه هایشان برای دیدن دوستان یا اقوام خارج شده بودند.
با این حال میزان تایید عملکرد کلی رئیس جمهور در این نظرسنجی در طول همه گیری کرونا همچنان ثابت و حدود ۴۳ درصد بوده است که تفاوتی با نظرسنجی‌های متعددی که از ماه مارس انجام شده، نداشته است.
این نظرسنجی بصورت اینترنتی در میان ۴۴,۵۵۷ بزرگسال در آمریکا در بازه زمانی ۲۹ ژوئن تا ۵ ژوئیه انجام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من