مشاغل اقتصادی کشاورزی آسیب‌دیده اردبیل از کرونا تسهیلات می‌گیرند


مشاغل اقتصادی کشاورزی آسیب‌دیده اردبیل از کرونا تسهیلات می‌گیرند

اردبیل - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کسب و کارهای اقتصادی کشاورزی آسیب‌دیده از شیوع کرونا در این استان از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

محسن مصطفایی روز چهارشنبه اظهارداشت: واحدهای مشمول بخش کشاورزی که با عنوان رسته چهاردهم اخیرا به رسته‌های به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا اضافه شده‌اند شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی ، واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی ، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، ‌سبزی و صیفی‌جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گیاهان زینتی، مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی هستند.

او افزود: بنگاه‌های مشمولی هم که در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مصطفایی گفت:شاغلان هدف این تسهیلات نیز که در بنگاه‌های مشمول از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا نیروی کار خود را تعدیل نکرده و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود بر اساس متوسط سه ماهه آبان ، آذر و دی سال ۱۳۹۸ اقدام کرده باشند، هم حق استفاده از این تسهیلات را دارند.

وی از دیگر گروه‌های هدف را نیروهای شاغل بر اساس تعداد شاغلان متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی پارسال قرارداد کار در سال ۱۳۹۹ منعقد کرده و متعهد به حفظ آنها تا پایان سال ۱۳۹۹ شده دانست و تشریح کرد: تسهیلات موضوع تصویب ‌نامه برای پرداخت دستمزد نیروی کار طی دوره سه ماه ابتدای سال ۱۳۹۹ و تامین بخشی از هزینه‌های عملیاتی واحد کسب و کار اختصاص می‌یابد و صرف آن در محلی غیر از موارد تعیین شده مجاز نیست.

او افزود: مبلغ تسهیلات برای واحدهای کسب و کار موضوع بند اول ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده با رعایت شرایط قید شده در بندهای مذکور تعیین شده که ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب و کار است.

وی ادامه داد: موسسه اعتباری در صورت تصویب و انعقاد قرارداد با واحد کسب و کار، تسهیلات مصوب را به صورت ۲ مرحله‌ای پرداخت می‌کند، برای واحدهای دارای ۵۰ نفر شاغل به بالا سهم دستمزد شاغلان نزد آن موسسه مسدود و بر اساس فهرست اعلامی کارفرما که احراز اشتغال آن به تایید سازمان تامین اجتماعی رسیده و در سامانه کارا درج شده در وجه نیروی کار پرداخت کند.

مصطفایی افزود: موسسه اعتباری موظف است تمامی درخواست‌های واحدهای کسب و کار تایید شده از سوی دستگاه بخشی و یا کارگروه را که قبل از پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به آن موسسه ارسال شده، پذیرش کند.

وی گفت: نرخ سود تسهیلات موضوع این شیوه‌نامه با توجه به ماده ۷ آیین نامه ۱۲ درصد می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا