شاخص آسفالت راه‌های روستایی خلخال بهبود می‌یابد


شاخص آسفالت راه‌های روستایی خلخال بهبود می‌یابد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با اجرای پروژه‌های آسفالت ، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از راه آسفالته افزایش می‌یابد.

کلیم‌الله وثوقی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی لکه‌گیری محورهای ارتباطی خلخال افزود: در سال‌های گذشته تعطیلی و توقف فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت و همچنین درصد پایین اعتبارات استانی موجب توقف آسفالت راه‌های روستایی خلخال شد.

او تشریح کرد: امسال با اجرای پروژه‌های آسفالت چندین روستای منطقه ، فاصله ایجاد شده بین شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی خلخال با جمعیت سایر مناطق استان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به حذف ردیف اعتباری آسفالت راه‌های روستایی از اعتبارات ملی و تامین آن از محل اعتبارات استانی با توجه به تخصیص پایین آن اظهارداشت: از شهریورماه سال گذشته بخش ساخت راه‌های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل منفک و به جمع وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه شده ولی اعتبارات منظور شده برای اجرای پروژه‌های راه روستایی پایین بوده و جوابگوی نیاز پروژهها نیست.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان با استفاده از ردیف‌های مختلف اعتباری زیرپوشش آسفالت قرارمی‌گیرد، افزود: برای آسفالت ۲۷ کیلومتر راه روستایی در خلخال امسال برنامه‌ریزی شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز در این بازدید گفت: در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها ، محورهای مواصلاتی این شهرستان در سه ماه اول امسال تیغه‌زنی و ریزش‌برداری شد.
معروف خسروی افزود: در این مدت راهداران خلخال در جاده هشجین - برندق واقع در بخش خورش‌رستم به علت رانش کوه ۳۰۰ متر راه دسترسی جدید احداث و همچنین در محل پرتگاه‌ها حمل مصالح و ایجاد بستر کردند.

وی اظهارداشت: در قالب طرح ابرار راه روستای محروم و دورافتاده کمر از توابع بخش خورش‌رستم با فعالیت راهداران تعریض ،بهسازی و شن‌ریزی شد.

او گفت:بیش از هزار متر مکعب رسوب‌برداری ناشی از سیل در راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان نیز در بهار امسال انجام شد.

وی به انجام ۷۰۰ کیلومترباند عملیات برفروبی در محورهای مواصلاتی این شهرستان در زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: گروه‌های زمستانی با استقرار در راهدارخانه‌ها و استفاده از ۳۵۰ تن نمک نسبت به بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی اقدام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!