100 هکتار از جنگل‌های بلوط بلند چهارمحال و بختیاری در آتش سوخت


100 هکتار از جنگل‌های بلوط بلند چهارمحال و بختیاری در آتش سوخت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع دو مرحله آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند این استان گفت: 100 هکتار از این جنگل‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در آتش سوخت.

مرتضی زمانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در مرحله نخست این آتش‌سوزی در روز دوشنبه ۶۰ هکتار و با شعله‌ور شدن آتش در روز سه‌شنبه ۴۰ هکتار دیگر از جنگل‌های بلوط بلند دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: با تلاش نیروهای امدادی و مردمی، آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند این استان برای بار دوم در شامگاه سه‌شنبه مهار شد.

زمان‌پور تصریح کرد: با توجه به وزش باد شدید و احتمال تشدید آن و آغاز آتش‌سوزی دوباره این جنگل‌ها، تاکید شده که گروه‌ها همچنان در محل حضور داشته باشند.

زمان‌پور یادآور شد: مهار آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند با بسیج همگانی نیروهای امدادی، مردمی، گروه‌های مختلف دولتی، جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و با استفاده از ترفند آتش‌بُر انجام شد.

به گزارش ایرنا، مرحله نخست حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند در سطح ۶۰ هکتار از ساعت ۱۹ دوشنبه آغاز شد که بلافاصله مهار آتش در دستور کار قرار گرفت.

مرحله دوم این آتش‌سوزی نیز که ساعت ۱۴ دیروز سه‌شنبه دوباره دچار آتش‌سوزی شده بود، پس از ۹ ساعت تلاش بی‌وقفه، زبانه‌های آن مهار شد.

یکی از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اردل در عملیات اطفای حریق جنگل‌های بلوط بلند حاشیه سد کارون ۴ روز سه‌شنبه دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.
هم‌اکنون تمامی نیروهای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به فرماندهی استاندار در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به محل اعزام می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر