رونمایی از طرح برنامه تحول دادگستری تهران


رونمایی از طرح برنامه تحول دادگستری تهران

در مراسمی با حضور محمد جواد حشمتی مهذب از طرح مکتوب برنامه تحول دادگستری کل استان تهران رونمایی شد.

رونمایی از طرح برنامه تحول دادگستری تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس کل دادگستری استان تهران در این مراسم گفت: اهمیت برنامه‌ریزی در ایجاد تحول قضایی زمینه ساز تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب و دوره جدید موسوم به تحول در دادگستری تهران است و دستیابی به اهداف آن موجب افزایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی خواهد شد.
محمد جواد حشمتی مهذب بر لزوم نگرش تحولی در اجرای برنامه‌ها، نظارت و پایش اجرای برنامه‌های عملیاتی به ویژه در کاهش اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های معوق، اتقان آراء، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و افزایش رضایتمندی مراجعان تأکید کرد و افزود: برای نخستین بار در استان تهران برنامه‌های عملیاتی تمام حوزه‌های قضایی توسط رؤسای دادگستری و دادستان‌ها با هدف‌گذاری دقیق مبتنی بر سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی تدوین و پس از ارزیابی کارشناسی ابلاغ گردیده که قطعاً اجرای این برنامه‌ها و دستیابی به این اهداف موجب ارتقای قابل توجه دستگاه قضایی استان تهران خواهد شد.
طرح تحول، در بردارنده مهمترین محاسبات، تحلیل و برنامه‌های معرفی شده در جهت توسعه نهضت خدمت رسانی با رویکرد عدالت محوری، مبارزه با فساد و تکریم مراجعین با توجه به رهنمود‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه است.
حسن بابایی معاون برنامه‌ریزی و فناوری دادگستری استان تهران نیز، هدف اصلی از تدوین این طرح را که در راستای رسالت و مأموریت سازمانی تهیه شده را تحقق اهداف و راهبرد‌های طرح تحولی ابلاغ شده توسط قوه قضاییه بیان کرد.
برنامه تحول در سه فصل عملکرد و تحلیل آماری واحد‌های قضایی، برنامه‌های عملیاتی سال ۱۳۹۹ و برنامه تحـول دادگستری تهران راهکار‌های دستیابی به اهداف تحولی در دستگاه قضایی مشخص، و به صورت برنامه محور به تبیین این مسیر پرداخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا