جان باختن 135 نفر در تصادفات سه ماهه امسال در خوزستان


رئیس پلیس راه خوزستان از جان باختن ۱۳۵ نفر در تصادفات سه ماهه نخست امسال در این استان خبر...

جان باختن 135 نفر در تصادفات سه ماهه امسال در خوزستانرئیس پلیس راه خوزستان از جان باختن ۱۳۵ نفر در تصادفات سه ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد فقرات تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد فقرات تصادفات فوتی ۲۰ درصد، جرحی ۲۸ درصد و خساراتی ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت تعداد جانباختگان تصادفات در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و تعداد مجروحان تصادفات ۳۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶۰ نفر در تصادفات فوت کردند که امسال تعداد جانباختگان تصادفات به ۱۳۵ نفر کاهش یافته است. در سه ماهه سال گذشته ۳۵۰ نفر نیز مجروح شده بودند که در سه ماهه امسال تعداد مصدومان به ۲۴۰ نفر کاهش یافته است. البته این تعداد مصدومان، آمار افرادی است که مصدوم و در مراکز درمانی بستری شدند.

دولتشاهی بیان کرد: بخشی از این کاهش تصادفات قطعا به کاهش تردد به ویژه در ایام نوروز برمی‌گردد اما باید توجه شود که سال گذشته نیز به دلیل سیل شاهد کاهش تردد بودیم بنابراین بیشتر این کاهش تصادفات به نوعی به رعایت کردن مردم برمی‌گردد.

دولتشاهی با بیان اینکه فوت ۱۳۵ نفر در سه ماهه نخست امسال از نظر عددی باز هم بالا است، تصریح کرد: خوزستان از نظر تصادفات فوتی، استان ششم است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: تعداد تصادفات فوتی در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته بسیار بالاتر است. سال گذشته کمترین تلفات را در تیرماه داشتیم اما امسال تاکنون وضعیت خوب نبوده است و تنها در یک روز ۱۰ نفر کشته شدند.

وی افزود: بیشتر این تصادفات به دلیل مسافرت‌ها، خستگی، خواب‌آلودگی و گرمای هوا است و اکثر این فوتی‌ها مربوط به واژگونی‌ها هستند. در یک فقره واژگونی چهار نفر اعضای یک خانواده جان باختند.

دولتشاهی بیان کرد: در تیرماه سال گذشته ۴۰ نفر فوت کردند اما تیرماه امسال تاکنون ۳۰ نفر جان باختند و قطعا آمار کشته‌ها در این ماه نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به وجود محصولات کشاورزی در خوزستان، بسیاری از تصادفات در محورهای روستایی و با عابران پیاده رخ می‌دهد که در این زمینه نیز امسال افزایش تصادفات را شاهد بوده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج