کارشناس روس: آمریکا ترکیه را در پروژه اف 35 نگه خواهد داشت


کارشناس روس: آمریکا ترکیه را در پروژه اف 35 نگه خواهد داشت

کارشناس روس در خصوص سرانجام سامانه موشکی اس 400 که از سوی ترکیه خریداری شده و فشارهای آمریکا برای عدم استفاده از آن گفت: واشنگتن برای رسیدن به یک تفاهم مشترک، آنکارا را در تولید مشترک پروژه اف 35 نگه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ماکسیم سوچکوف، کارشناس شورای روسی امور بین‌الملل و باشگاه گفتگوهای بین‌المللی ولدای در گفتگو با اسپوتینک در خصوص امکان اخراج ترکیه از پروژه اف 35 بدلیل خرید سامانه اس 400 از روسیه اظهار داشت: ترکیه در این فرایند بزرگ زنجیره تولیدی تنها در یک بخش جای دارد اما پر کردن این بخش توسط یکی از اعضای ناتو زمانبر است و هزینه دیگری را تحمیل خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس، چه دولت و چه کنگره علاقمند به یافتن راه حلی هستند که ترکیه در آن از استفاده از اس 400 صرفنظر کرده و در روند تولید اف 35 بماند.

این کارشناس روس با بیان اینکه آمریکا در یافتن راه حل مورد توافق طرفین فعال است، گفت: یک گزینه نیز تحویل سامانه اس 400 به آمریکاست که این ممکن نیست. دیگری اینکه این سامانه غیر فعال باقی بماند.

سوچکوف افزود: تا زمانیکه یک تفاهم در این خصوص بین واشنگتن و آنکارا حاصل شود، ترکیه در پروژه اف 35 باقی خواهد ماند و واشنگتن نیز در این روند به صورت گام به گام از این ابزار به عنوان اهرم فشار برای رسیدن به تفاهم استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا