ضعف تشکیلاتی هم در اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ هم در اصولگرایان


ضعف تشکیلاتی هم در اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ هم در اصولگرایان

فعال اصلاح طلب گفت: معتقدم با بعضی از اصلاحات قانونی باید به این سمت برویم که چند حزب قوی و فراگیر ایجاد شود.

ضعف تشکیلاتی هم در اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ هم در اصولگرایانعیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقاد صادق زیبا کلام از عملکرد اصلاح طلبان، گفت: معتقدم که نظر زیباکلام به معنای اتمام اصلاح طلبی در جامعه نبوده ، اما حقیقت این است که کلا ساز و کار اصلاح طلبان همانطور که ندای ایرانیان هم بار‌ها اعلام کرده مبتنی بر پاسخگویی نیست.

او ادامه داد: اکنون هم شاهدیم که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که به بن بست رسیده و ساز و کار‌های دیگری هم که وجود دارد آنچنان که باید و شاید نتوانسته دموکراتیک عمل کند؛ البته این ضعف تشکیلاتی در جناح مقابل هم وجود دارد.

چمبر افزود: معتقدم در کل با بعضی از اصلاحات قانونی باید به این سمت برویم که چند حزب قوی و فراگیر ایجاد شود یا اینکه همین ساز و کار‌های موجود باید به سمت گسترش رفته و با بدنه حامیان هر دو جناح تماس داشته باشد؛ زیرا اصلاح طلبی در اصل یک نیاز در کشور است، اما باید چهارچوبی خاص پیدا کند و تعاملاتش را با نظام سیاسی و مردم را ساختارمند‌تر کند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: البته اگر منظور آقای زیبا کلام این است که ساختار‌های موجود به بن بست رسیده که این همان صحبت قبلی ندای ایرانیان است؛ اما اگر منظور این است که اصلا اصلاح طلبی باید از بین برود؛ معتقدم که منظور او این نبوده و بد برداشت شده است.

فعال اصلاح طلب درباره راهکارهای این بحران هم بیان کرد: ما قبلا پیشنهاد پارلمان اصلاحات را داده بودیم و منظور این بود که بدنه اصلاح طلبان در احزاب بتوانند یک مجمعی را تشکیل داده تا آن مجمع برای اصلاح طلبان تصمیم بگیرد، نه اینکه احزاب به صورت محفلی یک نفره یا برخی شخصیت‌ها که چندان شناسنامه مشخص اصلاح طلبی ندارند در این زمینه تصمیم بگیرند؛ کما اینکه این ساز و کار در مجلس هم به بن بست رسیده است.

بیشتر بخوانید

چرا اصلاح‌طلبان روحانی را از قطار اصلاحات پیاده کردند؟

او در پایان گفت: اگر ندای ایرانیان به این نتیجه برسد که این ساز و کار‌ها پاسخگو نیستند، مجبور است به بدنه خودش پاسخگو باشد و به صورت حزبی وارد انتخابات شود، یعنی ممکن است اگر اصلاح طلبان نتوانند به اجماع برسند، سعی دارند که پاسخ احزاب و بدنه خود را بدهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج