مدیران از اموال عمومی حفاظت کنند


مدیران از اموال عمومی حفاظت کنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس دادگستری شهرستان روانسر گفت: حفاظت از اموال عمومی و امکانات دولتی وظیفه تمامی مدیران و نهادهای این شهرستان است.

فرهاد علیخانی روز چهارشنبه در جلسه شوری پیشگیری از وقوع جرم روانسر افزود: در جامعه اجتماعی و مدنی ارتکاب جرم و انحراف قابل پیش بینی است و پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت است.

وی ادامه داد: پیشگیری از سرقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که امنیت و آرامش مردم به خطر می افتد.

رییس دادگستری روانسر اضافه کرد: سرقت تجهیزات و اموال دولتی علاوه بر خسارت مادی و منافع عمومی جامعه، اثرات منفی فراوانی دارد و موجب اختلال در خدمات رسانی خواهد شد.

علیخانی افزود: طراحی غلط محیط استقرار تجهیزات، نبود امکانات پیشگیرانه کارآمد، نبود روشنایی و عدم اهتمام دستگاه ها در محافظت از اموال عمومی و دولتی زمینه سرقت اموال عمومی را فراهم می کند.

وی براستفاده از سیستم های نظارتی و ایجاد مانع برای جلوگیری از دسترسی آسان تاکید کرد و گفت: پایش تصویری و ایجاد گشت های مشترک از دیگر اقدامات بازدارنده برای پیشگیری از وقوع تجهیزات و اموال دولتی است.

رییس دادگستری روانسر گفت: تجهیزات مخابراتی، کابل برق و دریچه منهول فاضلاب بیشترین اموال و تجهیزات دولتی هستند که در این شهرستان مورد سرقت قرار گرفته است.

علیخانی ادامه داد: شهرداری ها و دهیاری ها بر ساخت و سازها نظارت جدی داشته باشند چرا که این روند در حال افزایش است و تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به مشکل زیرساختی در محورهای مواصلاتی روانسر آمار تصادفات در این شهرستان افزایش پیدا کرده و شانه سازی جاده ها و نصب دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات ضروری به نظر می رسد.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه ای همگانی است و این مهم باید از خانواده ها شروع شود.

سعدی مصطفی زاده افزود: همه ظرفیت ها را بکار گیریم که اقدامات پیشگیرانه و اقدامات فرهنگی اولویت مدیران باشد و نسبت به این موضوع ها حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در هر جامعه ای آسیب های اجتماعی بالاتر باشد امنیت اجتماعی پایین تر خواهد بود و اگر آسیب های اجتماعی را مدیریت نکنیم هزینه های پیشگیری نیز بیشتر خواهد شد.

فرماندار روانسر اظهار داشت: آموزش و اطلاع رسانی ۲ رکن اصلی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی هستند.

مصطفی زاده گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدام های خوبی از سوی نهادهای متولی در شهرستان انجام شده اما نیازمند همت بیشتر است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!