700 سرویس بهداشتی در مسیر تردد زوار اربعین احداث شد


700 سرویس بهداشتی در مسیر تردد زوار اربعین احداث شد

ایلام- ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 700 چشمه سرویس بهداشتی جدید در مسیر تردد زوار اربعین حسینی در این استان احداث شده است.

احمد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد سرویس بهداشتی علاوه بر سرویس‌های قبلی اکنون تکمیل و آماده بهره‌برداری شده‌اند و امسال با ظرفیت بهتری به زوار خدمات رسانی می‌شود.

وی افزود: اربعین سال گذشته با تلاش‌ها و مدیریت استاندار ایلام به شکل بسیار مناسبی برگزار شد و امسال برای بهتر شدن و توسعه زیرساخت‌ها اقدامات اساسی در حال انجام است.

وی یادآور شد: امسال قرار است ۲۰ هکتار به پایانه برکت اضافه شود که وزارت راه متولی آن است و همه مراحل طراحی و کمیسیون‌های آن در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: در بخش تامین آب نیز با توجه به پیگیری‌های استاندار ایلام یک خط انتقال و مخزن ۲ هزار مترمکعبی برای رفع مشکل آب در دستور کار قرار گرفته است که مشکل آب به صورت پایدار برای خود شهر مهران و پایانه و زوار حل شود.

کرمی گفت: تمامی تلاش ما این است که در صورت برگزاری اربعین با بهترین نحو به زوار در استان ایلام خدمات‌رسانی در همه زمینه‌ها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اکنون کار تکمیل و توسعه راه‌های استان در مسیر تردد زوار در همه نقاط استان در دست انجام است و پروژه‌های راه فعال هستند.

مرز بین‌المللی مهران به دلیل کوتاهی مسافت و برخوداری از امنیت یکی از مرزهای پرتردد به کشور عراق است.

استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در ایام اربعین پذیرای بیش از چهار میلیون زایر ایرانی و سایر کشورهای دیگر است که مرز بین‌المللی مهران را برای تردد انتخاب می‌کنند.

در خصوص برگزاری اربعین امسال با توجه به شیوع کرونا از سوی ستاد مرکزی اربعین هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند