تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است


زن پولدار,دختر پولدار برای ازدواج,دختر مایه دار و زیبا,تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است




تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است!

تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است

کارگر یک شرکت خصوصی هستم و حقوقم 4 میلیون تومان در ماه است. می خواستم اوایل امسال برای خودم خانه بخرم که گران شد و نتوانستم. 28 ساله‌ام و سوالم این است که من چگونه و با چه معیارهایی همسر آینده‌ام را انتخاب کنم؟ به نظرم تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است! اما اطرافیانم می‌گویند که چنین ازدواجی به خوشبختی ختم نمی‌شود. چه کنم؟

شرایط اقتصادی کشور با چالش‌هایی مواجه و برای همه به ویژه جوانان، دردسرساز شده است. با این حال، قبل از هر چیز از خود بپرسید هدف‌تان از ازدواج کردن چیست؟ اگر قادر باشید پاسخ صریح و صحیحی به این پرسش بدهید، می‌توانید معیارهای همسر آینده‌تان را به درستی تشخیص دهید. در نظر داشته باشید فرد برای داشتن ازدواج موفق پیش از هر چیز، خود باید به بلوغ فکری و هویت یکپارچه دست یافته باشد و تنها چنین فردی قادر است هدف صحیحی از ازدواج کردن داشته باشد و معیارهای صحیحی برای انتخاب همسر آینده خویش در نظر بگیرد و بر مبنای آن معیارها انتخاب مناسبی داشته باشد. دقت کنید انتخاب همسر پیش از به وجود آمدن شناخت کافی و بر مبنای انتخاب های هیجانی، می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند؛ بنابراین مراقب هیجانات خود باشید و سعی کنید بعد از دستیابی به شناختی مناسب تصمیم‌گیری کنید.

اختلاف‌طبقاتی با مشکلات پیچیده‌ای روبه رویتان خواهد کرد

از عوامل بسیار مهم در انتخاب همسر توجه به عوامل اقتصادی و فرهنگی است. از آن جایی که عوامل اقتصادی و فرهنگی می‌تواند هدایت کننده بایدها و نبایدهای افراد و شکل دهنده شیوه نگرش آن‌ها باشد، بیم آن می‌رود که در صورت وجود اختلاف طبقاتی بین طرفین، آن ها در آینده با مشکلات پیچیده ای مواجه شوند. از جمله تفاوت هایی که می تواند بین طبقات اقتصادی- فرهنگی مختلف وجود داشته باشد، تفاوت‌های مربوط به نقش مرد و زن در زندگی مشترک، تفاوت در نحوه نگریستن به مسائل زندگی و مسائل مالی، تفاوت در شیوه گذران وقت و تفاوت در سبک فرزندپروری است. این تفاوت ها می‌تواند زندگی آینده زوجین را با مشکل مواجه کند و تهدیدی جدی برای ازدواج به شمار آید.

نگاه سطحی به ازدواج نداشته باشید

در صورتی که به رغم مسائل مطرح شده تصمیم به ازدواج با دختری پولدارتر از خودتان گرفتید، توجه به مواردی که ذکر می‌کنم، می‌تواند تا حدی خطرات احتمالی را کاهش دهد. مطمئن شوید تصمیم شما ناشی از معیارهای سطحی یا چشم و هم چشمی و دلایل این چنینی نیست. سعی کنید در این مدت درباره نوع تربیت خانوادگی، دغدغه ها، توقعات و انتظارات طرف مقابل تان، سطح ارتباطات و برخوردهای اجتماعی شان اطلاعاتی به دست آورید و نیز در این باره اطلاعاتی از خودتان به ایشان ارائه کنید. فرد مقابل و خانواده اش را با شرایط خود و خانواده‌تان به طور کامل آشنا کنید و ترتیبی دهید که خانواده‌ها ملاقات هایی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانید امکان سازگاری آن‌ها را با یکدیگر بسنجید. در نهایت حتما از مشاوره پیش از ازدواج بهره مند شوید.

نویسنده : تینا امیری | روان شناس بالینی

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 17 تیر 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3





نظر شما در مورد مطلب تنها راه خوشبخت شدنم، ازدواج با دختری پولدار است چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک