نظام مهندسی و بنیاد مسکن سیستان بلوچستان تفاهم‌نامه امضا کردند


نظام مهندسی و بنیاد مسکن سیستان بلوچستان تفاهم‌نامه امضا کردند

زاهدان- ایرنا- سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص ارائه خدمات مهندسی در بازسازی واحدهای مسکونی مناطق هدف در حاشیه شهرها و مناطق آسیب دیده از سیل در این استان تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ارائه خدمات مهندسی به مالکان ساختمان‌های مشمول این تفاهم‌نامه تا سقف ۱۰۰ متر مربع زیربنا رایگان است و تمام هزینه‌های مربوط به بخش نظارت و طراحی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

کامبیز نرماشیری ادامه داد: همچنین مطابق این تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی سیستان و بلوچستان متعهد می‌شود دفاتر دارای صلاحیت را برای تهیه نقشه‌های طراحی استاندارد به افراد معرفی و نسبت به انتخاب ناظر اقدام کند.
وی افزود: تمام سازوکارهای مربوط به ارائه خدمات مهندسی نیز در خصوص این ساختمان‌ها مطابق قانون انجام خواهد شد.

رییس نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: متقاضیان در مناطق حاشیه شهر و نیز مناطق آسیب دیده از سیل می‌توانند با ارائه مدارک و دریافت معرفی نامه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور پیگیری امور مربوط به ساخت و ساز به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه کنند.

وی امضای این تفاهم‌نامه را بسیار مهم دانست و افزود: از آنجایی که جمعیت زیادی در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند که اغلب ساختمان‌های این مناطق فاقد استحکام لازم در برابر پدیده‌های طبیعی از جمله زلزله هستند با استفاده از این تفاهم‌نامه بازسازی و بهسازی بافت شهری در این مناطق انجام خواهد شد.

نرماشیری افزود: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان ساختمان‌های زیادی آسیب دیدند که مفاد این تفاهم‌نامه به منظور بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده اهتمام کامل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)