سیستم مالیاتی بر اصناف تامین کننده مواد اولیه تولید نظارت داشته باشد


سیستم مالیاتی بر اصناف تامین کننده مواد اولیه تولید نظارت داشته باشد

سمنان- ایرنا- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: سیستم مالیاتی کشور به طور مشخص بر اصناف تامین کننده مواد اولیه واحدهای تولیدی نظارت ویژه داشته باشد.

حمید علوی‌ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه توازن مالیات در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: اصناف تامین کننده مواد اولیه دارای صندوق مشخص و مبادلات تجاری شفاف نیستند، همچنین بسیاری از واحدهای تولیدی، مواد اولیه خود را از این صنوف تهیه و تامین می‌کنند.

وی بیان کرد که واحد تولیدی نمی‌تواند فاکتور صحیح دارای ویژگی‌های مورد تایید سازمان امور مالیاتی از صنوف تامین کننده مواد اولیه تهیه کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد: این مساله، واحدهای تولیدی را با هزینه‌هایی مواجه می‌کند که مورد تایید سازمان امور مالیاتی نیست.

وی تصریح کرد: سیستم مالیاتی به طور مشخص بر اصناف و عملکرد آن‌ها در قبال واحدهای تولیدی نظارت داشته باشد.

علوی با اشاره به اینکه تولیدکننده مجبور به تامین مواد و قطعات اولیه از اصناف است، ابراز داشت: ارائه نکردن فاکتور درست، هزینه‌هایی را برای واحدهای تولیدی به همراه دارد که در سیستم مالیاتی به حساب نمی‌آید و این جز ضرر نیست.

وی مسایل مربوط به تعهدات ارزی را از مشکلات صادراتی تولیدکنندگان برشمرد و افزود: فروش کالاهای بسیاری از صادرکنندگان با مشکل مواجه شده است.

علوی تاکید کرد که بانک مرکزی درگاه‌های بازگشت ارز صادراتی را برای تولیدکنندگان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نظام ارزی برای صادرکنندگان مشکل ساز شده است، بیان کرد: مسیر طولانی ثبت سفارش، فرآیند صادرات را مخل و صادرکنندگان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد: دولت نسبت به مراحل ثبت سفارش صادرکنندگان به منظور بازگرداندن ارز به شیوه کالا تسهیل‌ گری را مد نظر داشته باشد و رفع تعهدات ارزی برای تولیدکنندگان آسان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر