مشکلات عمده واحدهای تولیدی زنجان در حوزه بانکی و تامین نقدینگی است


مشکلات عمده واحدهای تولیدی زنجان در حوزه بانکی و تامین نقدینگی است

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: مشکلات بانکی و تامین نقدینگی، عمده‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی این استان طی سال‌های گذشته و سال جاری است که با شیوع ویروس کرونا تشدید شده و مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

علی یگانه‌فرد روز چهارشنبه در دیدار دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به برنامه‌های اتاق بازرگانی در حمایت از فعالان اقتصادی در سال جاری، اظهار داشت: ایجاد کمیته احیا، یکی از این اقدامات با هدف بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه رویکرد بانک‌ها با واحدهای تولیدی در کشورهای توسعه‌یافته، رویکرد حمایتی است، خاطرنشان کرد: رویکرد حاکم در ایران نیز باید در راستای تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری و تولید ثروت و حمایت از واحدها باشد و بانک‌ها به نوعی از بنگاه‌داری اقتصادی خارج شوند.

یگانه‌فرد افزود: امروز کشور درگیر بحران اقتصادی بوده و برای خروج از این شرایط باید تمام ارکان، دست در دست هم بر مشکلات فائق آیند و در این راستا اتاق بازرگانی زنجان به دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی است چرا که حمایت‌ها از سوی تمام بخش‌ها باید صورت پذیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نقشه راه صادراتی این استان به همت اتاق بازرگانی و با ۶ ماه، کار کارشناسی تدوین شده است، گفت: باید با پرهیز از اقدامات معطل‌کننده مانند بوروکراسی‌های اداری در راستای عملیاتی شدن این نقشه راه، گام برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی زنجان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است، اظهار داشت: بخش بانکی می‌تواند حمایت‌های بسزایی را از واحدهای تولیدی به عمل آورد البته قدم‌های مثبتی در سطح استان برداشته شده اما نیازمند حمایت‌های بیشتر است.

یگانه‌فرد با بیان اینکه اقدامات و تحریم‌های دشمن، بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد: بیشتر از این مشکلات، رویه‌ها و خودتحریمی‌های داخلی است که لطمه‌های اساسی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی با تاکید بر همکاری‌های دوجانبه بین اتاق بازرگانی زنجان و بانک‌ها، ابراز کرد: از ظرفیت بانک‌ها در کمیته احیای واحدهای تولیدی برای حل مشکلات اقتصادی استفاده خواهد شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و مدیریت شعب بانک سپه استان زنجان نیز با بیان اینکه ضوابط و قوانین از نهادهای بالادستی به بانک‌ها ابلاغ و انجام آن‌ها جزو قوانین محسوب می‌شود، گفت: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی دارای مشکل می‌توانند با تعامل و حضور در میز مذاکره، مشکلات خود را پیگیری و حل کنند.

حسن دادگیر با بیان اینکه حضور اتاق بازرگانی در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در استان موثر است، تصریح کرد: بانک‌های استان زنجان، رتبه سوم در بخش تسهیل و رفع موانع تولید در کشور را دارند.

وی اظهار داشت: رشد منابع بانک‌های استان طی سال گذشته ۳۸ درصد بوده اما تسهیلات پرداختی ۴۳ درصد رشد داشته که حاکی از حمایت بانکی از واحدهای تولیدی است.

دادگر خاطرنشان کرد: بانک سپه و سایر بانک‌های استان آمادگی کامل برای حل مشکلات اقتصادی، ارائه تسهیلات ارزی و ریالی در قالب عقود مختلف، تسهیلات و خدمات حمایتی به واحدهای تولیدی، تجار و فعالان اقتصادی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس