آزمون مدارس نمونه‌دولتی و المپیاد مازندران تغییر نکرد


آزمون مدارس نمونه‌دولتی و المپیاد مازندران تغییر نکرد

ساری - ایرنا - معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت که هیچ تغییری در برگزاری آزمون مدارس نمونه‌ دولتی و المپیادهای علمی دانش‌آموزی استان ایجاد نشده و بر اساس زمان‌بندی سابق برگزار می‌شود.

طی روزهای اخیر در پی افزایشی شدن شیوع کرونا در مازندران و تعطیلی فعالیت های جمعی در برخی شهرستان های دارای وضعیت قرمز استان ، گمانه زنی در باره احتمال تغییر آزمون مدارس نمونه دولتی و المپیادهای علمی بین دانش آموزان مطرح شد.

اسفندیار نظری روز چهارنشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امتحانات طی هماهنگی با ستاد استانی مقابله با کرونا طبق زمان بندی برگزار خواهد شد و بالاترین سطح پروتکل های بهداشتی برای برگزاری این آزمون ها اجرا می شود.

وی با تاکید بر این که آزمون انتخابی مدارس نمونه‌دولتی استان حضوری است ، گفت : آزمون فقط برای ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی استان است و ۱۰ هزار و ۹۲۳ دانش‌آموز استان با یکدیگر رقابت می‌کنند که درنهایت ۲ هزار و ۸۵۲ نفر پذیرفته خواهندشد.

نظری به استانی و تستی بودن سئوالات آزمون مدارس نمونه دولتی اشاره کرد و افزود : فقط زمان برگزاری آزمون سراسر است و ساعت ۹ صبح ۲۰ تیر ماه جاری و در ۳۰ شهرستان منطقه برگزار می شود.

بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون استان مازندران در مقطع متوسطه دوم دارای ۳۸ مدرسه نمونه دولتی و در مقطع متوسطه اول و ۱۸ مدرسه نمونه دولتی است که نیمی از آن دخترانه و نیمی دیگر پسرانه است.

برگزاری آزمون المپیاد در ۲ شهرستان مازندران

وی همچنین به عدم تغییر برنامه برگزاری آزمون مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: برای رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت منسجم و نظارت دقیق بر آن آزمون المپیاد علمی امسال استان در ۲ دبیرستان تیزهوشان شهیدبهشتی بابل و هنرستان حضرت نرجس تنکابن برگزار می‌شود.

نظری افزود: مرحله دوم آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزان همزمان در سراسر کشور از ۸ صبح روز ۲۰ تیر آغاز و تا ۲۶ تیرماه در ۱۲ رشته برگزار می شود که مازندران در این دوره ۶۸۴ نفر شرکت کننده دارد.

وی انتخاب ۲ دبیرستان را برای تسهیل در دسترسی دانش آموزان به محل برگزار عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها مقرر شد دانش‌آموزان شهرستان‌های گلوگاه تا نور به تعداد ۵۷۶ نفر در دبیرستان شهید بهشتی بابل واقع در روستای روشن آباد و دانش‌آموزان شهرستان‌های نوشهر تا رامسر و مناطق تابعه آنها به تعداد ۱۰۸ نفر در هنرستان حضرت نرجس شهرستان تنکابن جهت شرکت در آزمون‌ها حضور یابند.

معاون آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نمی توان آزمون نمونه دولتی و المپیاد را به صورت غیرحضوری برگزار کرد ، از خوانواده ها خواست تا حداکثر یک نفر دانش آموز را برای حضور در آزمون همراهی کند تا از تجمع زیاد جلوگیری شود.

وی همچنین در مورد برگزاری آزمون تیزهوشان نیز گفت : تصمیماتی برای برگزاری آزمون تیزهوشان گرفته شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط