آموزش مجازی سبک زندگی برای دانش آموزان البرز


آموزش مجازی سبک زندگی برای دانش آموزان البرز

کرج - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که طرح آموزشی – تربیتی مجازی تغییر سبک زندگی ویژه دانش آموزان برای مبارزه با ویروس کرونا در این استان به اجرا درآمد.

فرشته فهمیده روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را آگاهی بخشی در زمینه اهمیت استفاده از ماسک، مشارکت جویی، پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی ازشیوع بیماری کرونا دربین جامعه هدف آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت های تابستانی ۶۰۰ پایگاه مجازی برای دانش آموزان درالبرز فعال شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اوج گیری بیماری کرونا یکی از محورهای آموزشی – تربیتی این پایگاه ها را رعایت شیوه‎‌ نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: درزمان حاضر تنها راهکار برای پیشگیری و راه نجات از ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی و فاطله گذاری اجتماعی است.

فهمیده تصریح کرد: گفتمان ترویج سبک زندگی مقابله با بیماری های تنفسی باید نهادینه شود تا بتوانیم با توجه وعمل به توصیه های خودمراقبتی و بهداشتی گامی اساسی درکنترل ومهار بیماری کرونا برداریم.

وی اضافه کرد: در این طرح به دانش آموزان و اولیا یادآوری می کنیم که با وجود ویروس کرونا با یکدیگر دست نداده و با فاصله از همدیگر بنشینند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی همان تدوام سبک زندگی مناسب است،عنوان کرد: چگونگی استفاده ازتکنولوژی ،حرکت به سمت خریدهای الکترونیک و آنلاین نیز به نوعی سبک زندگی سالم است.

فهمیده ادامه داد: برقراری ارتباط تلفنی و یا تصویری با اقوام ، دوستان و نزدیکان، ارسال پیام های صوتی و نوشتاری وهمچنین توصیه به مطالعه ، ورزش و سایر فعالیت های فرهنگی هنری درخانه از دیگر فعالیت های تغییر سبک زندگی برای مبارزه با بیماری کرونا است که در این طرح به آن پرداخته می شود.

وی یادآورشد: استفاده ازغذاهای سنتی و خانگی ، دوری کردن از کسانی که ماسک نزده اند، شستن مرتب دست ها و استفاده از مواد بهداشتی درمنزل ازدیگرتوصیه های آموزشی دراین طرح به دانش آموزان و اولیای البرزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزبا بیان اینکه باید ازحالت عادی انگاری ویروس خارج شد، گفت: با ارئه پیام ها وهشدارهای لازم به دانش آموزان و اولیا یادآوری می کنیم که این تفکریک اشتباه بزرگ است .

وی افزود: بازبودن نمایشگاه، تالارها، سینماها، بازار، پاساژها و مساجد به معنای تمام شدن کرونا نیست چراکه کرونا تداوم دارد و باید تغییر سبک زندگی مقابله با این ویروس را ترویج داد.

وی حضوردرخارج از خانه را منوط به استفاده از ماسک ، دستکش و رعایت سایرپروتکل های بهداشتی دانست.

فهمیده تاکید کرد: برای مبارزه با بیماری کرونا باید بپذیریم که سبک زندگی را باید تغییر داد تا تلفات و آسیب های ناشی از این بیماری درخانواده ها و جامعه کاهش یابد.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج