2 میلیارد تومان وام به طرح اشتغالزایی تعاونی دهیاران بافق اختصاص یافت


2 میلیارد تومان وام به طرح اشتغالزایی تعاونی دهیاران بافق اختصاص یافت

یزد - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: 2 میلیارد تومان تسهیلات به طرح اشتغالزایی شرکت تعاونی دهیاران بافق برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان اختصاص یافت.

محمود زارع روز چهارشنبه به مناسبت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها( ۱۴ تا ۲۰ تیرماه) به خبرنگار ایرنا افزود: یکی از فرصت‌های ایجاد شده در زمینه اشتغال روستایی استفاده از ظرفیت بنیاد برکت است.

وی به ۱۰۰ سهمیه اشتغال و سرمایه گذاری بنیاد برکت در بافق اشاره کرد و افزود: این موسسه تسهیلات خوبی برای اشتغال و سرمایه گذاری دهیاری‌های این شهرستان در نظر گرفته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری یزد بیان کرد: بنیاد برکت تسهیلاتی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تا سه میلیارد تومان برای دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان بافق در حوزه اشتغال پایدار روستایی به ویژه مناطق محروم پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در طرح «آفتاب» (آیین‌نامه‌ی فقر زدایی و توان‌ افزایی برکت)، پیش از تعیین ظرفیت­‌های محلی برای انجام و توسعه‌ کسب‌ و کار، فرآیند توانمندسازی آغاز می­‌شود، گفت: در طرح بنیاد برکت مردم محلی می‌توانند به ‌طور فعال در تصمیم­‌گیری­‌ها و پذیرش مسوولیت، ایفای نقش کنند.

به گفته زارع ،مسوولان این نهاد بر این باوراند که غلبه بر فقر و محرومیت، نیازمند آن است که مردم، خود از توانمندی لازم برای شناخت فرصت­‌ها و محدودیت­‌های محیطی برخوردار شوند و مهارت و دانش زندگی در شرایط محیطی را کسب کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مسوولان دهیاری‌ها و شرکت تعاونی دهیاران بافق با ارائه طرح‌های اشتغال زا می‌توانند از وام‌های قرض الحسنه پست بانک نیز استفاده کنند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است و در زمینه‌های «اشتغال زایی» و «عمرانی» فعالیت می‌کند.

شهرستان بافق یک شهر، یک بخش مرکزی، سه دهستان ، بیش از ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی ، ۲۸ شورای اسلامی و ۲۲ دهیاری مصوب دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری