استاندار چهارمحال و بختیاری درگذشت امدادگر اردلی را تسلیت گفت


استاندار چهارمحال و بختیاری درگذشت امدادگر اردلی را تسلیت گفت

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در پیامی ، درگذشت امدادگر جوان اهل شهرستان اردل در عملیات پشتیبانی اطفاء حریق جنگل‌های زاگرس را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، با صدور پیامی ضمن همدردی با خانواده این جوان امدادگر تاکید کرد: حادثه‌ریزش سنگ در عملیات پشتیبانی اطفاء حریق جنگل‌های زاگرس که موجب درگذشت شهادت‌گونه" سید محمد مهدی حسینی" امدادگر جوان هلال احمر شد، موجب اندوه بسیار اینجانب و همه مردم دلسوز استان چهارمحال و بختیاری گردید.

در این پیام آمده است: بدون شک علاوه بر این اندوه، مرگ قهرمانانه و پر افتخار این عزیز، درس بزرگی برای همه ما در فداکاری و احساس مسوولیت در برابر محیط زیست است.

در پیام استاندار چهارمحال و بختیاری آمده است:جنگل‌های زاگرس به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی و ملی ما، اهمیت حیاتی بسیاری برای تمام مردم منطقه دارد و دفاع از آن و به مصاف آتش رفتن، مردانگی، جسارت، شهامت و از خودگذشتگی بسیاری می‌خواهد که این دلیرمرد با جان خود بر آن صحه گذاشت و بدون شک روح پرافتخار آن بر بلندای زاگرس و در ذهن و قلب مردمان استان تا ابد جاری است.

عباسی تاکید کرد:اینجانب ضایعه دردناک و از دست دادن این عزیز را به خانواده داغدار و مردم غیور و شریف استان چهارمحال و بختیاری تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای آن انسان شریف و شایسته رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر عظیم مسالت می کنم.

فرماندار اردل گفت: یکی از اعضای جمعیت هلال احمر این شهرستان در عملیات اطفای حریق جنگلهای بلوط بلند حاشیه سد کارون ۴ روز سه‌شنبه دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، محمود کیانی شامگاه سه‌شنبه با اعلام این خبر با تسلیت به خانواده این جوان امدادگر افزود: آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند که در مرز بین استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان در حاشیه دریاچه سد کارون ۴ واقع شده است، از عصر روز دوشنبه آغاز شد و پس از مهار، روز سه‌شنبه دوباره شعله‌ور شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با تلاش نیروهای امدادی و مردمی، آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند این استان برای بار دوم در ۲۴ ساعت گذشته مهار شد.

مرتضی زمانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: جنگل‌های بلوط بلند که از ساعت ۱۴ روز سه شتبه دوباره دچار آتش‌سوزی شده بود، پس از ۹ ساعت تلاش بی‌وقفه ، زبانه های آن مهار شد.
وی افزود: با توجه به وزش باد شدید و احتمال تشدید آن و آغاز آتش‌سوزی دوباره این جنگل‌ها ، تاکید شده که گروه‌ها همچنان در محل حضور داشته باشند.
زمانپور تصریح کرد: متاسفانه یکی از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اردل در عملیات اطفای حریق جنگل‌های بلوط بلند حاشیه سد کارون ۴ روز سه‌شنبه دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
وی یادآور شد: مهار آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند با بسیج همگانی نیروهای امدادی، مردمی، گروه‌های مختلف دولتی، جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و با استفاده از ترفند آتش‌بُر انجام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سطح آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند بزودی برآورد و اطلاع رسانی می‌شود اما در آتش‌سوزی روز دوشنبه ۶۰ هکتار جنگل طعمه آتش شده بود.

زمانپور گفت: آتش‌سوزی اخیر برای ششمین بار در یک ماه گذشته رخ داده است.

به گزارش ایرنا، حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند از ساعت ۱۹ دوشنبه آغاز شد که بلافاصله مهار آتش در دستور کار قرار گرفت.
جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.
هم‌اکنون تمامی نیروهای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به فرماندهی استاندار در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به محل اعزام می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !