فقط چند قطره...


فقط چند قطره...

راه دوری نمی‌رود، کار چندان سختی هم نیست، چیزی هم از وجودتان کم نمی‌شود، کلا روی هم چند قطره می‌شود، اما همین چندقطره ای که شاید برای شما چند ارزشی نداشته باشد زندگی خیلی ها را نجات می دهد.

این روزها و با شیوع کرونا خیلی ها محتاج همین چند قطره خون شما هستند. قطره های خونی که می‌توانند امیدبخش زندگی دوباره‌شان شود، بنابراین برای نجات جان همین خیلی ها از این چند قطره دریغ نکرده و خونتان را اهدا کنید، در حد چند قطره...

پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش نیاز به خون در مراکز درمانی استان، گفت: با شروع بیماری کرونا بسیاری عمل های جراحی الکتیو لغو شد و این عمل های جراحی با گذشت چند ماه دوباره از سر گرفته شده و همین نیاز به خون را افزایش داده است.

صالحی فر خاطرنشان کرد: تنها در خرداد امسال نسبت به خرداد سال گذشته بیش از 18 درصد افزایش نیاز به خون در مراکز درمانی داشته‌ایم.

وی افزود: این افزایش نیاز به خون در حالی است که در پی شیوع کرونا با کاهش مراجعات اهداکنندگان خون مواجه بوده ایم و میزان اهدای خون در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش داشته است.

صالحی فر تصریح کرد: در مجموع در سه ماهه امسال 12 هزار و 657 مورد اهدای خون، 327 مورد اهدای پلاکت و 75 مورد اهدای پلاسما داشته‌ایم.

وی افزود: از مجموع اهدا کنندگان طی این مدت 9245 نفر مرد و 712 نفر زن بوده اند که خوشبختانه تعداد اهداکنندگان زن در مدت شیوع کرونا افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به نیاز ضروری به اهدای خون گفت: در ماه های آتی با افزایش انجام عمل های جراحی الکتیو، نیاز به خون همچنان بالا می‌رود و باید برای این ماه ها ذخیره کافی خون داشته باشیم، لذا نیاز است افراد سالم برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر به تمام گروه های خونی نیاز داریم و تمام مردان و زنان 18 تا 60 سالم می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته