به طور متوسط، 67 درصد سرقت‌های استان کرمان کشف می شود


به طور متوسط، 67 درصد سرقت‌های استان کرمان کشف می شود

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: به طور میانگین، حدود 67 درصد سرقت های رخ داده در استان کرمان کشف می شود.

سرهنگ "یدالله حسن پور" صبح امروز چهارشنبه ۱۸ تیرماه در جمع خبرنگاران درباره بحث سرقت در شهر و استان کرمان اظهار کرد: دلایل مختلفی برای سرقت در دنیا وجود دارد که از زیاده خواهی این دلایل می تواند باشد تا فقر؛ اما نوع وقوع سرقت ها با گذر زمان متفاوت شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم منکر پدیده بزه سرقت باشیم افزود: در مجموع تمام ارکان انتظامی استان، دادگستری و سایر دستگاه های مربوطه تلاش می کنند این جرم را مهار و آمار سرقت را در استان کاهش دهند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه مجموع پلیس جهت ارتباط نزدیک با مردم پلیس سامانه ۱۱۰ را راه اندازی کرده است افزود: سامانه ۱۱۰ پل ارتباطی بین مردم و پلیس است و انتظار می رود مردم به محض اینکه اتفاقی رخ دهد، با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند و این تماس، مبنای اولیه تشکیل پرونده آن حادثه خواهد بود و سپس برای رسیدگی تخصصی فرد می تواند به آگاهی مراجعه کند.

وی با اشاره به متوسط میزان کشف جرم در استان کرمان اظهار کرد: انواع سرقت ها داریم که با توجه به نوع سرقت ها، ممکن است کشف آنها متفاوت باشد اما در مجموع و به طور متوسط حدود ۶۷ درصد سرقت های استان کشف می شود.

حسن پور درباره متوسط زمان کشف سرقت در استان کرمان نیز گفت: نمی توان میانگین زمانی برای کشف سرقت تعیین کرد اما کشف جرم یک موضوع مستمر و دائمی بوده که تا زمان کشف سرقت، ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک پلیس برای جلوگیری از سرقت ها اظهار کرد: مها، سامانه اطلاع رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمند است که به صورت ۲۴ ساعته با کمک حسگرهای حرکتی، لرزشی و ... هر نوع سرقت را در زمان عدم حضور مالک در منزل، مغازه و ... و در کسری از ثانیه به مالک و مبادی امدادی از جمله پلیس اعلام می کند و خوشبختانه تاکنون در مکان هایی که این سامانه راه اندازی شده است موردی از سرقت را نداشته و یا بلافاصله نیروهای انتظامی به محل رسیده و مانع از سرقت شده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...