درخواست کویت از جامعه جهانی برای مقابله با برنامه «الحاق» رژیم صهیونیستی


درخواست کویت از جامعه جهانی برای مقابله با برنامه «الحاق» رژیم صهیونیستی

کویت از کشورهای عربی و بین المللی خواست با اتخاذ مواضع عملی در برابر سلطه طلبی و زورگویی رژیم صهیونیستی بایستند و از برنامه الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «مرزوق الغانم» رئیس مجلس الامة کویت پس از تماس تلفنی با همتای اردنی خود «عاطف الطراونة» که ریاست اتحادیه پارلمان عرب را برعهده دارد، تاکید کرد: کویت با برنامه های یک طرفه و دشمنانه رژیم صهیونیستی مخالف است.

الغانم آمادگی کویت و پارلمان های عربی و دوست در نشست های پارلمانی قاره ای و بین المللی برای افشای اقدامات اشغالگران صهیونیستی و شکل دهی افکار عمومی جهان ضد این اقدامات را اعلام کرد.

اظهارات الغانم دومین اظهارات در طول چند روز گذشته است. زیرا وی در روز جمعه گذشته نیز مخالفت کویت را نسبت به برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق غور اردن به سرزمین های اشغالی اعلام و تاکید کرد: باید موضعگیری عربی و بین المللی قاطع در مقابل اقدامات اشغالگران صهیونیستی اتخاذ شود.

وی از کشورهای عربی و بین المللی خواست با اتخاذ مواضع عملی از برنامه الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی جلوگیری کنند.

الغانم افزود: سلطه طلبی رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اقداماتش به منظور الحاق غور اردن نامعتبر است و باید اقدامات عملی نسبت به این مسئله انجام شود.

رئیس مجلس الامة کویت گفت: این مواضع عربی و بین المللی ترجمان مخالفت قاطع جامعه جهانی نسبت به عدول از قعطنامه های قانونی سازمان ملل به خصوص قطعنامه های مربوط به سرزمین های اشغالی سال 1967 است.

قرار بود رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته(یکم جولای 2020) آغاز برنامه الحاق مساحت گسترده ای از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را اعلام کند، اما مخالفت های عربی و بین المللی باعث شد تا این برنامه اجرا نشود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403