درخواست همکاری اسلامی از شورای امنیت برای جلوگیری از برنامه الحاق رژیم صهیونیستی


درخواست همکاری اسلامی از شورای امنیت برای جلوگیری از برنامه الحاق رژیم صهیونیستی

سازمان همکاری اسلامی از شورای امنیت خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از اجرای برنامه رژیم صهیونیستی به منظور الحاق بخش هایی از کرانه باختری اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، دکتر «یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارسال نامه ای به وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل و اعضای گروه چهار خاورمیانه، اعلام کرد: موضع سازمان ملل در مخالفت با تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش هایی از سرزمین اشغالی فلسطین سال 1967 میلادی با استناد به قطعنامه نشست کمیته اجرایی این سازمان در سطح وزیران امورخارجه که در تاریخ 10 ژوئن در این باره برگزار شد، صورت گرفت.

العثیمین در سخنان خود تاکید کرد: باید جامعه بین الملل مسئولیت خود را در قبال زورگویی رژیم صهیونیستی بپذیرد و این رژیم را به متوقف کردن همه اقدامات غیر قانونی اش و پایبندی به تعهداتش به موجب توافقنامه چهارم ژنو و قطعنامه های مرتبط به سازمان ملل مجبور کند.

برهمین اساس، وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری اتخاذ کند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به اعضای گروه چهار خاورمیانه مطالب مندرج در قطعنامه سازمان ملل را که خواهان برگزاری نشست فوری برای نجات فرصت های صلح و ادامه فعالیت برای دستیابی به راه حل دو دولت و حاکمیت دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، یادآوری کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی