برندسازی به دست زنان روستایی خراسان جنوبی


برندسازی به دست زنان روستایی خراسان جنوبی

کارشناس مسئول امور زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در طرح ملی ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد بر ارتقای مهارت‌های شغلی زنان کشاورز با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد تاکید شده است.

صدیقه میرزایی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد با تاکید بر توان‌افزایی جوامع محلی از سال 97 در سطح کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح، با هدف فرهنگ‌سازی در راستای تولید و مصرف محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد، مدیریت منابع آب و خاک و کمک به پایداری منابع و محافظت از آن برای نسل‌های آینده، ترویج روش‌ها و فنون جدید کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری، زمینه‌سازی در راستای بهبود کیفیت زندگی و سطح معیشت خانوار روستایی و عشایری برای 100 محصول تولیدی زنان روستایی کلید خورد.

میرزایی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری با تولید محصولات گواهی شده و توجه به ارتقای مهارت‌های شغلی زنان کشاورز با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و با محوریت اجرایی کردن دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کارشناس مسئول امور زنان روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در این میان سهم زنان روستایی خراسان جنوبی از این طرح ملی، یک محصول در سال 97(خیار گلخانه‌ای) و چهار محصول در سال 98(خیار گلخانه‌ای در شهرستان خوسف، سبزیجات برگی در شهرستان طبس، زعفران در شهرستان فردوس و زرشک در شهرستان بیرجند) اجرا شد و در سال 99 برای 10 محصول(زعفران، انار، سبزیجات برگی، زرشک، زیتون، توت، پسته، کنجد، عناب و پسته) نیز در دست اجرا است.

میرزایی تصریح کرد: پس از انجام آزمایشات و آنالیزهای لازم در خصوص باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین، گواهی انطباق و گواهی استاندارد تشویقی همزمان برای این چهار محصول خیار گلخانه‌ای خوسف، سبزیجات برگی طبس، زعفران فردوس و زرشک بیرجند صادر شد.

وی افزود: این گواهی‌ها از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده‌اند و در مراسمی با حضور مسئولان استانی از پروانه‌های استاندارد تشویقی این محصولات رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟