خُلق و خوی کریمانه، از مهمترین زمینه‌های تحقق دولت کریمه مهدوی است


خُلق و خوی کریمانه، از مهمترین زمینه‌های تحقق دولت کریمه مهدوی است

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با بیان‌اینکه می‌توان در ایام شیوع کرونا خلاء محدود شدن زیارت را با لذت کمک کریمانه به گرفتاران برطرف کرد، گفت: از مهمترین زمینه‌های روی کار آمدن دولت کریمه، این است که منتظران با خُلق و خوی کریمانه عصر مهدوی انس بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حاج ابوالقاسم» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار انتخابی دهه کرامت سال 99 با عنوان «خدمت کریمانه؛ همدلی به سبک اهل بیت(ع)»، اظهار کرد: یکی از ارزش های مهم اخلاقی، ایثار و مواسات است که بر اساس این ارزش مومنان باید نسبت به هم بی تفاوت نبوده و برای رفع نیاز دیگران دغدغه داشته باشند؛ بر این اساس، شعار انتخابی برای دهه کرامت سال 99 ایجاد فرصتی مغتنم است که جامعه به سمت خدمت کریمانه حرکت کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امنیت اجتماعی در گروی عدالت اجتماعی است و این رفتارهای کریمانه می تواند به صورت خودجوش، عدالت اجتماعی را محقق کند و در سایه این عدالت، امنیت برای همه تامین شود؛ لذا بسیار مناسب است که در کنار جشن های ولادت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، فضای خدمت به هموطنان و جذب کمک های مردمی برای گره گشایی از کار گرفتاران هم فراهم شود.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم درباره برکات کمک های مومنانه در دهه کرامت در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا فرصت حضور در مشاهد مشرفه و زیارت محدود و متوقف شده است، گفت: یکی از لذت های مومنانه، لذت کمک به همنوعان و گره گشایی از کار آنها است، از نشانه های بزرگی روح آن است که انسان لذت دیگران را لذت خود و درد دیگران را درد خود بداند.

وی ادامه داد: در جامعه ایمانی که مردم با صرف نظر از مادیات و در پرتوی معنویت به وسعت روح دست یافته اند، کمک به دیگران مایه آرامش و تقویت قوت قلب مومنان خواهد بود لذا در شرایطی که لذت حضور در اعتاب مقدسه و زیارت محدود شده است می توان با لذت کمک های مومنانه و گره گشایی از گرفتاران این خلاء را برطرف کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه درباره تاثیر خدمت کریمانه در تحقق تمدن نوین اسلامی و حرکت به سوی ظهور امام زمان(عج)، تاکید کرد: برای تحقق ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) لازم است که زمینه های ظهور فراهم شود و از مهمترین زمینه های روی کار آمدن دولت کریمه، این است که منتظران به خُلق و خوی کریمانه عصر مهدوی انس بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر، از مهمترین شاخصه های زندگی در عصر مهدوی، مسئله ایثار و خدامحوری به جای خودپرستی و خودمحوری است. جامعه ای که در اخلاق و رفتار و سبک زندگی خود، خدامحوری و ایثار را نهادینه کند آماده پذیرش تمدن مهدوی خواهد بود در غیر این صورت زمینه سازی برای ظهور و ایجاد تمدن مهدوی در آن دور و غیرقابل باور است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 5 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ