طلاق در سقز 35.5 درصد کاهش یافت


 طلاق در سقز 35.5 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - رییس اداره ثبت احوال سقز گفت: سال 98 طلاق در این شهرستان روند افزایشی داشت ولی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته کاهش 35.5 درصدی داشته است.

جمال علیزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان سقز اظهار داشت: بهار ۹۸ تعداد ۱۶۳ واقعه طلاق ثبت شد که این میزان در بهار امسال ۱۰۵ مورد بوده است که نشان دهنده کاهش چشم گیر طلاق در این شهرستان است.

وی به وقایع حیاتی دیگر این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال، ازدواج و ولادت هم در سقز، روند رکاهشی داشته است.

علیزاده از افزایش ۲۷.۷ درصدی وفات در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۳۳۱ نفر فوت کرده اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۹ نفر بود.

رییس اداره ثبت احوال سقز گفت: در این شهرستان ۱۶۷ هزار و ۱۴۱ درخواست ۹۵ درصد از مردم ساکن برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست داده اند که از این تعداد برای ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر کارت ملی صادر نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه سقز هم با بیان اینکه کارت ملی هوشمند، نقش مهمی در راستای دولت الکترونیک دارد از مردم خواست برای درخواست کارت اقدام کنند و ثبت احوال نیز در صدور آنها تسریع کند.

اسماعیل رستم پور، بر ثبت به موقع آمار حیاتی در راستای برنامه ریزی برای توسعه شهرستان تاکید کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش