اجرای طرح ملی «تلاوت» و «نورالثقین 2» در فارس


اجرای طرح ملی «تلاوت» و «نورالثقین 2» در فارس

دبیر اجرایی طرح ملی «تلاوت» فارس از برگزاری دوره‌های جدید طرح ملی تلاوت (دوره مقدماتی) و دوره نورالثقلین 2 در این استان خبر داد.

اجرای طرح ملی «تلاوت» و «نورالثقین 2» در فارس

سیدمصطفی موسوی، دبیر اجرایی طرح ملی «تلاوت» استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری دوره‌های جدید طرح ملی تلاوت (دوره مقدماتی) و دوره نورالثقلین 2 خبر داد و گفت: ثبت‌نام دوره دوم (پیش آزمون یا مقدماتی) طرح ملی تلاوت ویژه دانش‌آموزان دختر 10 تا 15 ساله و پسر 8 تا 14 ساله و واجد شرایطی که هنوز در دوره پیش آزمون یا مقدماتی طرح ملی شرکت نکرده و یا در دور اول این طرح حائز نمره قبولی نشده‌اند، شروع شده است و تا 20 تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: جهت حضور دانش‌آموزان در طرح ملی تلاوت لازم است که دوره پیش آزمون یا مقدماتی گذرانده شود و بر اساس تلاوت‌های ضبط شده ارسالی به مشهد و داوری اساتید قرآنی مجوز حضور در ترم اول طرح ملی تلاوت برای ایشان صادر شود.

موسوی با بیان اینکه تعداد برگزاری تعداد جلسات این دوره 5 جلسه و طریقه برگزاری کلاس به شیوه غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت: سوره مبارکه ضحی به سبک استاد عبدالباسط و ساعت برگزاری کلاس‌ها برای آقایان بعدازظهر روزهای زوج و بانوان بعد از ظهر روزهای فرد است. دوره مقدماتی «نورالثقلین 2» نیز ویژه دانش‌آموزان واجد شرایطی که در دوره پیش آزمون طرح ملی تلاوت حائز رتبه قبولی شده‌اند و یا اینکه در دوره آموزش «نورالثقلین 1» حائز دریافت گواهی شده‌اند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این‌ها برای کسب آمادگی دانش‌آموزان جهت حضور موفق در طرح ملی تلاوت دوره مذکور نیز به‌مدت 5 جلسه و از طریق برگزاری کلاس به شیوه غیرحضوری و در فضای مجازی برگزاری می‌شود، گفت: یکی از سوره‌های پایه‌ای تلاوت تحقیق به سبک استاد عبدالباسط به‌عنوان منبع تدریس در این دوره لحاظ شده است.

موسوی یادآور شد: دانش‌آموزانی که در محدوده سنی مذکور قرار نداشته و تمایل به ثبت‌نام در دوره را دارند با هماهنگی مسئول ثبت‌نام و آزمون ورودی مربوطه می‌توانند در دوره شرکت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این طرح توسط ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت در استان فارس با همکاری مؤسسه قرآن و عترت ذکر جمیل و معاونت قرآن اداره‌کل ارشاد اسلامی در حال برگزاری است که اینجانب به‌عنوان دبیر اجرایی دوره، عطاء‌الله امیدواری نیز به‌عنوان مسئول کمیته آموزش و اساتید دوره فعالیت می‌کنیم و همچنین مسئول هماهنگی و ثبت‌نام نیز اعظم جاوید به شماره تماس 09176033568 است که علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با این شماره تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها