کرونا مانع اصلی تاثیرگذاری توافق کاهش تولید نفت بر قیمت


کرونا مانع اصلی تاثیرگذاری توافق کاهش تولید نفت بر قیمت

کارشناس حوزه انرژی گفت: مانع اصلی تاثیرگذاری کاهش تولید نفت بر قیمت در بازار شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی حاصله از آن است.

کرونا مانع اصلی تاثیرگذاری توافق کاهش تولید نفت بر قیمت
شیوع بیماری کرونا برای توافق کاهش تولید نفت تاثیرگذار استرضا مقیمی در گفتگو با میزان اشاره به نقش اوپک پلاس در دور جدید کاهش تولید اظهار کرد: تمدید توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید و تعهد کشور‌های تولیدکننده به این توافق توانست قیمت نفت را از سقوط نجات دهد.

کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه نفت در نشست اخیر اوپک پلاس ۲ برابر کاهش تولید اوپک در سال ۲۰۰۹ بود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با توسعه تکنولوژی و افزایش تولید کشور‌های غیر عضو سازمان اوپک، این سازمان از قدرت چانه زنی بهتر برخودار شده است.

مقیمی عنوان کرد: برخی از کشور‌ها مانند عراق در دور اول توافق کاهش تولید پایبندی کاملی به این توافق نداشته اند، اما در دور دوم تعهد دادند که نسبت به اجرای آن تعهد بیشتری داشته باشند.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: جنگ نفتی میان روسیه و عربستان باعث زیان کشور‌های تولیدکننده نفتی شد، در این میان نقش سازمان اوپک پلاس برای کاهش تنش‌ها و توافق مناسب برای جلوگیری از سقوط قیمت‌های محوری بوده است.

وی ادامه داد: کاهش قیمت نفت برای ایران که به صورت رسمی در بازار‌های انرژی امکان فعالیت ندارد نیز تاثیرگذار است، در مجموع می‌توان گفت که جنگ نفتی باعث زیان تمام کشور‌های تولیدکننده می‌شود.

مقیمی بیان کرد: در میان این تنش‌ها و بحران‌های رقابتی میان کشور‌های تولیدکننده نفتی سازمان اوپک پلاس تشکیل شده تا ضمن فعالیت و فراهم کردن زمینه مذاکرات شرایط را برای توافق برد – برد همه کشور‌ها ایجاد کند.

این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: مانع اصلی برای تاثیرگذاری کاهش تولید نفت بر قیمت در بازار شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی حاصله از آن است.

وی ادامه داد: در صورت عدم توافق کشور‌ها اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید، قیمت نفت سقوط بیشتری را تجربه می‌کرد.

مقیمی عنوان کرد: عبور از بیماری کرونا می‌تواند تعادل تقاضا در بازار را ایجاد کند و تاثیر تصمیمات در خصوص کاهش تولید را به دنبال داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول