افزایش 392 درصدی درآمد گمرک سمنان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم


افزایش 392 درصدی درآمد گمرک سمنان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

سمنان- ایرنا- مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: درآمد گمرک این استان در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون نسبت به هفت سال قبل از آغاز فعالیت آن، 392 درصد افزایش یافته است.

علی سعدالدین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درآمد گمرک استان سمنان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال است.

وی به افزایش ۱۵۹ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه در دوره قبل آن اشاره و بیان کرد: در این مدت، ۲ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۱۱۳ تن کالا به ارزش یک هزار میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: کالاهای صادراتی از گمرک این استان در مدت فعالیت هفت ساله دولت تدبیر و امید تاکنون، نسبت به مدت مشابه در دوره قبل، از نظر وزنی ۹۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ارزش دلاری کالاهای وارداتی به استان سمنان در دولت تدبیر و امید ۳۸۴ میلیون است، تصریح کرد: در این مدت ۱۶۵ هزار و ۸۳۶ تن کالا به گمرک این استان وارد شده است.

سعدالدین خاطرنشان کرد: این کالاهای وارداتی از نظر ارزش ۴۱ درصد و از نظر وزنی ۵۹ درصد در دولت تدبیر امید در مقایسه با مدت مشابه فعالیت دولت گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان یادآور شد: ۴۸ کشور جهان مقصد کالاهای صادراتی از گمرک سمنان شامل شمش سرب، هیدروکربن سبک، سودسوزآور، قاشق و چنگال یکبار مصرف، کولر آبی، کابل زمینی، پودر لباسشویی، کرک و پشم حلاجی شده، فروسیلسیوم، اجزا و قطعات فولادی، نمک معمولی و کربنات دی سدیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه