مشترکان کم مصرف 16 درصد کمتر بهای برق پرداخت می‌کنند


مشترکان کم مصرف 16 درصد کمتر بهای برق پرداخت می‌کنند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشترکان خانگی و تجاری که مصرف برق آنان در ماه پایین‌تر از 300 کیلووات ساعت باشد، 16 درصد کمتر بهای برق مصرفی را پرداخت می‌کنند.

هیوا لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشترکان خانگی و تجاری با مدیریت مصرف و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، به راحتی می‌توانند الگوی مورد نظر را رعایت و از طرح تشویقی، بهره‌مند شوند.

وی ساعات‌ اوج مصرف برق در کشور را ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ اعلام و اضافه کرد: کشاورزانی نیز که در یکی از این دوره‌های ساعات اوج، پمپ آب خود را خاموش کنند، برق مصرفی در ۲۰ ساعت دیگر برای آنان رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: کشاورزانی هم که هفت روز از ماه را (در فاصله ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) به صورت متوالی یا غیرمتوالی از برق استفاده نکنند، باقی ۲۴ روز مانده از ماه، برق رایگان مصرف خواهند کرد.

لهونیان با بیان اینکه سال گذشته ۲.۳ میلیارد تومان پاداش به مشترکان بخش کشاورزی، صنعت و خانگی کم مصرف پرداخت شد، گفت: تابستان سال گذشته بدلیل همکاری مشترکان و برنامه‌ریزی این شرکت، بدون خاموشی سپری شد و امسال هم تاکنون در ناحیه سبز قرار داشته‌ایم.

وی به افزایش حدود ۱۶ درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این افزایش مصرف از سوی مشترکان بخش خانگی و تجاری بوده که شیوع کرونا و ماندن مردم در خانه بر آن تاثیر زیادی گذاشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ یا ۲۶ درجه و استفاده از کولر آبی روی دور کُند، می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق کند.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج