شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 120 هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند


شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 120 هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان سال گذشته بیش از 300 هزار اشتغال مستقیم داشته و محصولات خود را در حدود 120 هزار میلیارد تومان به فروش رسانده‌اند.

شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 120 هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند

به گزارش پول نیوز، سورنا ستاری روز در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران، افزود: هم اینک ارزش اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی را در تعداد و ارزش محصولات شرکت‌های دانش بنیان خواهیم داشت.

ستاری با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه دانش بنیان‌ها گفت: این استان با توجه به نیروی انسانی و مراکز آموزشی از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است و ما قبلا سرمایه گذاری مناسبی را در این حوزه انجام داده ایم و باز هم پیرو این سفر اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به بازدید از یک شرکت در حال احداث در زمینه ساخت موتورهای کم مصرف یوور ۶ در شهرک صنعتی کاسپین قزوین، گفت: از این طرح با جدیت تمام حمایت خواهیم کرد و امیدواریم تا پایان سال خط تولید آن شروع به کار کند.

بازدید از چند شرکت دانش بنیان، افتتاح یک طرح صنعتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افتتاح مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان و رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان قزوین است.

۱۱۰ شرکت دانش‌ بنیان و فناور در سطح استان فعالیت دارند که ۸۵ شرکت در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین قرار داشته و ۲۵ شرکت نیز در سایر نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این شرکت‌ها تاکنون ۱۸۰ محصول دانش بنیان را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...