نمکی: نباید تاوان رعایت نکردن بهداشت را با مرگ‌های تلخ می‌دادیم


وزیر بهداشت گفت: روزی که من التماس می‌کردم مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند، برخی فکر می‌کردند عرایض من یاوه‌گویی بوده اما دلم نمی‌خواست تاوان رعایت نکردن را با مرگ‌های تلخ بدهیم.

به گزارش افکارنیوز،

سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزونی گفت: مدتی به دلیل مشکلات سختی که در این روزها با آنها موجه بودیم نتوانستم جلوی دوربین حاضر شوم. مرحله اول بیماری را با وجود تحریم‌ها با کمک مردم و سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای مسلح کنترل کردیم و میزان مرگ و میر روزانه ما به حدود سی نفر رسید، و در حال رسیدن به تک رقمی شدن مرگ‌ها و مهار بیماری در سطح کشور بودیم.

اخبار اجتماعی- وی گفت: آن روزها تقاضاهای زیادی از مردم داشتیم، از مردم و از کسانی که برای تسریع در گشایش‌ها به ما فشار می‌آوردند، از مراکز فرهنگی و مذهبی، اصناف، هنرمندان و مشاغل گوناگون که همواره به آنها سفارش می‌کردیم حوصله بیشتری داشته باشند، این عرایض من را مردم به یاد دارند که ممکن است در دقایق آخر گل بخوریم، ما با ویروس خطرناک کشتی می‌گیریم و امتیازات زیادی گرفتیم، ممکن است دقایق آخر ضربه فنی شویم، بارها عرض کردم که در حال بازی شطرنج با کرونا هستیم و ممکن است در لحظات آخر کیش و مات شویم؛ عده زیادی این صحبت‌های من را جدی نگرفتند. این که فکر کنمی کرونا تمام شد موضوع خطرناکی است و متاسفانه با موج تازه‌ای در استان‌ها غیور و مرزنشین مثل کردستان ایلام خوزستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواجه شدیم.

وی گفت: برگزاری مراسم عروسی که زنجیره عزا را به دنبال داشت و برگزاری مراسم عزا که سیاه پوشی دیگران را به دنبال داشت و سفرهایی که بمب ویروس را با خودمان حمل کردیم و خودمان و دیگران را گرفتار کردیم، هیچوقت غم سنگین کودک 10 ساله که به همراه خانواده از یزد به قشم رفت و جان خود را از دست داد را فراموش کنم، نمی‌توان غم مردم عزیزی را که از دست دادیم فراموش کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، بوشهر به وضع مطلوب‌تری رسیدیم و به این معنی نیست که به بیماری فائق آمدیم، مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند، مردم باید کرونا را جدی بگیرند این ویروس را هنوز هیچ کدام از ویروس شناسان نمی‌شناسند و آینده آن را ارزیابی نکرده‌اند؛ ماسک می‌تواند با رعایت فاصله گذاری 80 درصد نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

وی افزود: می‌دانم که برای خانواده تنگ دست تهیه ماسک با قیمت بالای 1500 تومان فراهم نیست. اما باید توجه داشته باشیم که می‌توان از ماسک خانگی نیز استفاده کرد. فاصله گذاری جدی گرفته شود؛ اینکه به مهمانی می‌رویم و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را تنها می‌گذاریم و فکر می‌کنیم به بیماری مبتلا نمی‌شوند اشتباه است به دلیل اینکه ممکن پس از برگشت ناقل باشیم و بیماری را انتقال دهیم. امیدوارم کسبه مانند روزهای اول کرونا را جدی بگیرند؛ روزی که من التماس می‌کردم برخی فکر می‌کردند عرایض من یاوه‌گویی بوده اما دلم نمی‌خواست تاوان رعایت نکردن را با مرگ‌های تلخ بدهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس