اسلام چیزی جز مسؤلیت‌پذیری نیست / پرداختن به امر به معروف علنی باشد


اسلام چیزی جز مسؤلیت‌پذیری نیست / پرداختن به امر به معروف علنی باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با یادآوری آموزه‌های اسلام گفت: دین مبین اسلام چیزی جز مسؤلیت‌پذیری نیست و بر اساس قرآن و عترت به هر طریقی باید مسؤلیت‌پذیر باشیم.

اسلام چیزی جز مسؤلیت‌پذیری نیست / پرداختن به امر به معروف علنی باشد

به گزارش ایکنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر فارس عصر سه‌شنبه، 17 تیرماه در جلسه در شورای امربه‌معروف و نهی از منکر آموزش‌ و پرورش استان گفت: از گذشته تاکنون و بر اساس احکام دین و مبانی اسلامی، همه داشته‌های ما در دست معلمان بوده، چنانچه در اهداف و برنامه‌های آموزش‌ و پرورش و بر اساس مأموریتی که بر عهده آن است، بیش از 50 درصد بر مبانی دینی تأکید شده است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام چیزی جز مسؤلیت‌پذیری نیست و بر اساس قرآن و عترت به هر طریقی باید مسؤلیت‌پذیر باشیم، افزود: آموزش‌ و پرورش نیز در زمینه ایجاد ویژگی در فرزندان ما نقش بسیار مهمی دارد.

مهدوی گفت: در بیش از 12 ماده از اهداف اساسی آموزش‌ و پرورش بر لزوم تحکیم مبانی اعتقادی دانش‌آموزان از طریق تبیین و تعیین اصول معارف دین مبین اسلام تأکید شده که پایه و اساس آن امربه‌معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر فارس گفت: تحقق این امر نه‌تنها در قالب آموزش تئوری، بلکه در رفتار عملی متولیان امر تعلیم و تربیت نیز نمود پیدا می‌کند.

وی گفت: پرداختن به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌صورت مستقیم و علنی باشد و هر اقدامی در این زمینه باید به همین عنوان صورت گیرد تا موجب گسترش مسئولیت‌پذیری در بین افراد جامعه شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس به نقش ویژه مدیران مدرسه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیز تأکید کرد و گفت: مدیران باید الگوی رفتاری دین باشند.

جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش فارس نیز گفت: امید است ما به‌عنوان دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت بتوانیم وظیفه اساس خود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، به‌عنوان مهم‌ترین مقوله تربیتی بپردازیم.

وی گفت: تلاش ما در آموزش و پرورش فارس این است تا با ترسیم نقشه راه در این زمینه بتوانیم به شکل مطلوب‌تری در این مسیر گام برداریم.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش فارس یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته در این ز مینه فعالیت هایی انجام شده که از آن جمله می‌توان به صدرو ابلاغ برای اعضای کمیته امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان، اجرای طرح یاوران معروف در مدارس فارس، برگزاری مسابقه و دوره ضمن خدمت برای این مهم، ابلاغ مصادیق این فریضه الهی، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و فعالیت‌ها کمیته حجاب و عفاف در آموزش و پرورش استان اشاره کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل